بندرامیرآباد پیشتاز صادرات شمال کشور

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد رتبه نخست صادرات بنادر شمالی را کسب کرد .

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی افزود: در سه ماه نخست امسال با کسب سهم ۶۱ درصدی صادرات در بنادر شمال کشور رتبه نخست را در صادرات انواع کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر کسب کرد .

رضوانی گفت: در سه ماه نخست امسال با ورود و خروج ۱۶۹ فروند کشتی تجاری به بندر امیرآباد۱۱۴ هزار و ۶۷۱ تن انواع کالا در این بندر بارگیری و به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر گردید .

وی از کالاهای ساختمانی ، محصولات کشاورزی و دامی، لوازم خانگی، مواد نفتی، کود و سموم شیمیایی و ماشین آلات به عنوان عمده کالاهای صادراتی در این مدت یاد کرد .

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد افزود: در سالی که به سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفته تلاش داریم با فراهم کردن امکانات و تسهیلات به روز بارگیری و صادرات  برای صاحبان کالا ، گامی اساسی در جهت تولید ملی و توسعه کشور برداریم .

رشد ۶۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بندر امیر آباد

رضوانی گفت: در۳ ماهه نخست امسال تخلیه و بارگیری انواع کالای تجاری در بندر امیر آباد  با ۶۷ درصد رشد به۷۸۳ هزار و ۶۷۱  تن رسید .

وی با اعلام این خبر افزود: در این مدت میزان ۷۳۸ هزار و ۶۷۱ تن کالای تجاری با ۶۷ درصد رشد نسبت به ۳ ماهه نخست سال گذشته در بندر امیر آباد تخلیه و بارگیری شد که از این میزان ۱۱۴هزار و ۲۷۴ تن آن مربوط به بارگیری و میزان ۶۲۴ هزار و ۳۲ تن آن مربوط به تخلیه است.

۵۴ درصد از عملیات تخلیه و بارگیری بنادر شمالی در بندر امیرآباد انجام شد

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به وجود ۵ بندر در حاشیه جنوبی دریای خزر از کسب بیش از نیمی از عملیات تخلیه بارگیری توسط بندر امیرآباد خبر داد .

رضوانی در ادامه گفت: ورود انواع کالا به بندر امیرآباد در ۳ ماهه نخست سال جاری از رشد ۸۶ درصدی نسبت مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بود.

وی گفت: در ۳ ماه گذشته ورود  انواع کالا با رشد ۸۶ درصدی از ۳۳۶ هزار و ۳۸۰ هزار تن در سال گذشته به ۶۲۴ هزار و ۳۹۷ تن در مدت مشابه امسال رسید .

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در ادامه  از تخلیه ۵۵۴ هزار و ۶۸۶ تن انواع غلات ، ۱۰۷ هزار و ۶۷۳ تن  کالای ساختمانی، ۳۲ هزار و ۸۶۱ تن انواع فلزات،  ۳ هزار و ۳۹۲ تن کالای کانتینری، ۲ هزار و ۲۵۰تن مواد نفتی و ۳۷ هزار و ۸۰۹ تن سایر کالاها در این بندر خبر داد .

شایان ذکر داست؛ منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به عنوان تنها بندر نسل سومی کشور در مسیر توسعه با بهره گیری از مدرنترین تجهیزات تخلیه و بارگیری به عنوان حلقه اصلی کریدور شمال ـ جنوب  امکانات لازم را جهت اتصال کشورهای حوزه CIS با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس داراست .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.