ایجاد رشته تحصیلی حمل و نقل در هنرستان های ماکو

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: با توجه به موقعیت ویژه منطقه آزاد ماکو و اهمیت لجستیک، رشته تحصیلی حمل و نقل در هنرستان های منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی در جلسه شورای آموزش و پرورش این منطقه که در محل سالن اجتماعات سازمان ترتیب یافت، آموزش و پرورش را بنیه و اساس جامعه ای ارزشمند و فرهیخته دانست و خاطرنشان کرد: سرنخ حل مشکلات کثیری که جامعه دانمگیر آن است، باید از ریشه که آموزش و پرورش و نهادهای دخیل در این بحث است، پیگیری شود.
وی نقش آموزش و پرورش را در توسعه منطقه آزاد ماکو حول محور توسعه دانش بنیان عنوان کرد و افزود: ایجاد رشته های فنی و حرفه ای مطابق با ظرفیت های موجود در منطقه از جمله ترانزیت، گردشگری، آی تی و غیره جز اهم برنامه ها است.
سلیمانی با اشاره به پتانسیل های موجود در منطقه آزاد ماکو ادامه داد: آموزش و پرورش میتواند در زمینه گسترش بوم گردی که یکی از ظرفیت های بالقوه این منطقه بشمار میرود نقش کلیدی ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد: وجود مدارس کانکسی در منطقه آزاد ماکو یک ضعف و مشکل است که سازمان در راستای کمک به رفع این معضل همکاری لارم را خواهد کرد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با تاکید براینکه متاسفانه شاهد آن هستیم که دیدگاه ادارات شهرستانهای ماکو، پلدشت و شوط به سازمان منطقه آزاد در باب جذب اعتبار و پول بدون ارائه برنامه است اظهار کرد:  در حالی که میتوانند با ارائه برنامه های بنیادین و پایه ای به راحتی نظر مساعدت سازمان را جلب کنند.
وی در خطاب به مدیران حاضر در جلسه با اشاره به اینکه جلسات شورا ها باید حول محور تصویب و هدایت کلی باشد گفت: باید کارگروه ها به صورت تخصصی قبل برگزاری جلسات برپا و جلسات با آمادگی کامل برگزار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز گفت: در سال تحصیلی آینده با استقرار پایه دوازدهم شاهد کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در استان خواهیم بود.
ابراهیم محمدی در گریزی بر مشکلات این نهاد علمی در استان، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده با استقرار پایه دوازدهم شاهد کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی خواهیم بود لذا مدیران آموزش و پرورش شهرستانها در جهت بهره مندی بهینه از فضاهای آموزشی از تابستان امسال برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
وی گفت: سند بالادستی نظام تعلیم و تربیت و محور کلیه برنامه های آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: این سند علاوه بر چشم انداز، ماموریت و راهبردهای کلان، دارای ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار اجرایی است.
وی در ادامه بر لزوم اولویت سنجی و برگزاری برنامه ها با محوریت تناسب منطقه ای و ظرفیت علمی آن شهر تاکید کرد و افزود: استفاده بهینه از فضای آموزشی مدارس و مراکز علمی نباید دغدغه آموزش و پرورش باشد.
وی نقش رسانه ها، دستگاههای فرهنگی و خانواده ها را در امر تعلیم و تربیت تاثیرگذار تر از قبل دانست و گفت: تعلیم و تربیت ۵۶۶ هزار دانش آموز استان تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست بلکه باید سایر ادارات در موفقیت این امر همکاری لازم را داشته باشند.
محمدی با اشاره به اینکه اگر تنها ۲۰ درصد از خانواده های دانش آموزان استان با اهداف عالی سند تحول و درصدد رسیدن به آن همسو شوتد شاهد موفقیت نسبی خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بر لزوم اجرای هرچه بهتر برنامه های غنی سازی اوقات فراغت و اسکان مسافرین تابستانی در شهرهای منطقه آزاد ماکو تاکید کرد و اظهار کرد: غنی سازی اوقات فراغت و اسکان مسافرین فرهنگی در تابستان رسالت اصلی آموزش و پرورش استان است ولی باید نقش اولیا و سایر ادارات را در این بحث فراموش نکنیم و در جهت جذب نظر آنها برنامه های بنیادین و پایه ای ارائه کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو