فعالان مناطق آزاد اظهارنامه مالیاتی پر کنند

نماینده مالیاتی سازمان منطقه آزاد قشم بر لزوم پُرکردن اظهارنامه مالیاتی فعالان اقتصادی در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش فرینا، امیر سلکی اعلام کرد: فعالان اقتصادی دارای مجوز از سازمان‌ های مناطق آزاد از جمله قشم به شرط تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ارائه اطلاعات عملکرد مالی، می توانند از فرآیند معافیت مالیاتی برخوردار شوند.
وی با اشاره به مواد قانونی و تبصره‌های مربوط به معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد کشور، گفت: برای بهره مندی از معافیت مالیاتی حتما باید اظهارنامه مالیاتی و اطلاعات عملکرد مالی فعالان اقتصادی به مراجع قانونی ارائه شود.
به گفته مدیر اصناف و بازرگانی و نماینده مالیاتی سازمان منطقه آزاد قشم، یکی دیگر از شروط استفاده از معافیت های مالیاتی در کنار پُرکردن اظهارنامه مالیاتی و ارائه اطلاعات مربوط به عملکرد مالی فعالان اقتصادی در قشم، یکسان بودن شکل و محتوای فعالیت صنوف مختلف با آنچه در مجوز کسب و پیشه آنان ذکر شده است.
سلکی تاکید کرد: با توجه به نشست های مشترک نماینده سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان نماینده مناطق آزاد کشور با مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی در حوزه مالیات در مناطق آزاد و رسیدن به یک تصمیم واحد، از این پس سازمان های مناطق آزاد کشور از جمله قشم هیچ مسئولیتی در قبال میزان مالیات تعیین شده برای صنوف مختلف به دلیل عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی، نخواهند داشت.
برابر بند ت ماده 31 قانون رفع موانع تولید و بند ت ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم، تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای فعالان اقتصادی مناطق آزاد الزامی و یکی از شروط برخورداری از معافیت و تسهیلات مالیاتی برای صنوف مختلف در تمام مناطق آزاد کشور از جمله قشم است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو