مدیر شیلات آذربایجان غربی خبر داد:

رهاسازی 5 میلیون قطعه بچه ماهی در منطقه آزاد ماکو

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 5 میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز پرورش ماهی پلدشت منطقه آزاد ماکو تکثیر و به منابع آبی شمالغرب رهاسازی می شود

به گزارش فرینا، معصوم فصیح افزود: آغاز تکثیر ماهیان گرمابی از 18 خرداد تا 5 تیر در این مرکز آغاز شده و انواع ماهیان گرمابی از چهار گونه کپور، آمور، فتوفاک و بیگ هد در مرکز پرورش آبزیان شهید کاظمی پلدشت تکثیر مصنوعی می شود.
وی تصریح کرد: به منظور حفظ ذخایر آبزیان ، بچه ماهیان تولیدی در منابع آبی استان ،و استخرهای ذخیره آب  کشاورزی ، مزارع بخش خصوصی و منابع آبی استانهای همجوار رهاسازی می شوند تا بعد از صید و رسیدن به اوزان مناسب به جمهوری آذربایجان صادر می شوند.
فصیح با اشاره به اینکه ماهیان تا وزن 10 گرم پرورش می یابند ادامه داد: این ماهیان به یازده منابع آبی و 200 استخر و مزرعه پرورشی در استان و 10 منبع آبی استانهای شمال غرب کشور و تعدادی هم به جمهوری نخجوان صادر خواهد شد.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی هدف از تکثیر این ماهیان را تولید 24 میلیون قطعه لارو و تولید 5 میلیون قطعه کپور ماهیان با اوزان بیش از 10 گرم عنوان کرد و اظهارداشت: از این تعداد 20 درصد کپور ، 35 درصد فیتوفاک، 35 درصد بیگ هد و 10درصد آمور تولید خواهد شد.
وی گفت: پیش بینی می شود امسال صادرات ماهی یک میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است. 
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است. 
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو