مرکز رشد قشم پایگاهی برای رشد جوانان جزیره

مدیرعامل موسسه بین المللی مکث مکالمه قشم گفت: در دنیای امروز که با عنوان دنیای ارتباطات شناخته می شود برقراری تعامل با جامعه، عمده ترین دلیل دستیابی به پیروزی در زندگی روزمره و مهم تر از آن، راه اندازی یک کسب و کار موفق است.

به گزارش فرینا، شمس الدین خجسته نیا، مدیرعامل موفق موسسه بین المللی مکث مکالمه قشم است.
وی از سال 96 با حمایت مرکز بین المللی رشد قشم به برگزاری همایش و استارت آپ در زمینه های مختلف پرداخته و برای کمک به پیشرفت کسب و کار، ارتقای زندگی شخصی و شغلی افراد در تلاش است.
خجسته نیا از استارت آپ ها به عنوان کسب و کارهای نوپای مبتنی بر تکنولوژی نام برده و افزود: استارت آپ نوعی سرمایه گذاری همراه با کارآفرینی است که در آن یک شرکت نوپا، ایده جدیدی برای کسب و کار ارائه می دهد.
 وی بیان کرد: در استارت آپ ها از افراد نوآور دعوت می شود تا با توضیح روند موفقیت یا عدم موفقیت خود، برای ایده پردازان الگویی انگیزشی ایجاد کنند.
حمایت از واحدهای مستقر در مرکز بین المللی رشد قشم با برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی مرتبط با علوم تخصصی مورد نیاز این واحدها یکی از چندین هدفی است که  این مرکز در جزیره دنبال می کند و حضور موسسه بین المللی مکث مکالمه قشم با رویکرد برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی برای پوشش بخشی از این حمایت ها می باشد.
* موفقیت در کلام شماست
مدیرعامل موسسه بین المللی مکث مکالمه قشم با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی اصول و فنون مذاکره به عنوان فعالیت دیگر این موسسه افزود: با همکاری مدیر مرکز بین المللی رشد قشم تا به حال سمینارهای زیادی در این خصوص برگزار شده است.
به گفته خجسته نیا از آنجا که مذاکره مهم ترین و رایج ترین وسیله ارتباط بین انسان هاست پرداختن به اصول برقراری ارتباط برای تعاملات، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: بیشتر رابطه‌های ما در زندگی، چه شخصی و چه محیط کسب و کار، از جنس مذاکره هستند، ما در این دوره ها سعی می کنیم مهارت‌های تبدیل شدن به یک مذاکره کننده حرفه‌ای را به افراد آموزش دهیم.
خجسته نیا که نماینده کالج LLTD انگلستان در ایران و معلمی موفق در زمینه آموزش زبان انگلیسی نیز هست، در مورد علت علاقه اش به حوزه آموزش مذاکره و سخنرانی گفت: ضعف های ارتباطی در برخورد و جذب دیگران در محل کار و در مجموعه بزرگ تری مانند جامعه باعث شد با شرکت در دوره های اصول و فنون مذاکره و کارگاه های آموزشی زندگی متفاوتی را تجربه کنم.
وی ادامه داد: آشنایی با شیوه های ارتباطی، تعامل با مردم و اجتماع را به حدی متحول و ساده کرد که مشتاق شدم این دانش را با دیگران به اشتراک بگذارم.
به گفته خجسته نیا، اولین تجربه انسان برای “مذاکره” در خانواده شروع می شود و این امر به تدریج ادامه و گسترش می یابد تا این که در بالاترین وجه آن وارد “مذاکرات بین المللی” با دیگران می شود.
مدیرعامل موسسه بین المللی مکث مکالمه قشم با تاکید بر نیاز همه اقشار جامعه به آشنایی با فنون بیان و مذاکره گفت: آشنایی وتسلط به فنون مذاکره به افراد کمک می کند تا در جریان ارتباط با دیگران، از زندگی خانوادگی تا زندگی شغلی، موفق عمل کنند.
وی از آموزش به کارمندان به عنوان سرمایه گذاری سازمانی یاد کرد و افزود: در این شیوه آموزشی، توانایی های افراد، علل شکست ها و افسردگی شغلی بررسی شده، کارایی تخصصی افراد در زمینه های جدید و متفاوت امکان سنجی می شود و به این طریق ساز و کار سازمانی ارتقاء می یابد.
خجسته نیا، دوره های اخلاق حرفه ای، فن بیان، صداسازی، زبان بدن، ارائه حرفه ای، سخنرانی و ... را به عنوان بخشی از آموزش ها معرفی کرد و ادامه داد: با یادگیری این موارد ، افراد می توانند ارتباط موفقی با اجتماع و در نهایت با جهانیان برقرارکرده و موفقیت شغلی خود را مدیریت کنند.
وی با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر توانمندسازی نیروی انسانی در جزیره، شرکت در دوره های آموزشی اصول و فنون مذاکره و آشنایی با فن بیان را زمینه ای برای دستیابی به این هدف دانست.
 مدیرعامل موسسه بین المللی مکث مکالمه قشم در پایان از حمایت و همراهی مدیر مرکز بین المللی رشد قشم در معرفی این مجموعه به سازمان ها و نهادها قدردانی کرد.
لازم به ذکر است، مرکز رشد قشم به عنوان تنها مرکز رشد بین المللی در ایران، فعالیت خود را سال 84 در منطقه آزاد قشم آغاز نموده و با  مجموعه کاملی از سرویس های پشتیبانی در حال ارائه خدمات برای فعالیت تجاری شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور می باشد.
در حال حاضر 38 واحد فناور در این مرکز مستقر بوده و در حوزه هایی چون برق و الکترونیک، مکانیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، شیمی، سلامت، مواد و متالوژی در حال فعالیت هستند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو