تخصیص مشوق تولید برای صادرکنندگان قشم

مدیرکل گمرک، ترانزیت و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم از اختصاص 6.5 میلیارد ریال مشوق تولید برای 10 شرکت تولید کننده محصولات صادراتی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، هرمز امیری با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: مشوق های تولید به این واحدهای صادرات محور، براساس سیاستگذاری حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری، اختصاص یافته است.
وی با اعلام اینکه این مشوق ها مربوط به عملکرد واحدهای تولیدی قشم در سال 96 است، افزود: نحوه تقسیم مشوق ها به این 10 شرکت براساس گردش مالی و میزان عملیات گمرکی این شرکت ها محاسبه شده، که در فرآیند اقدامات گمرک سازمان منطقه آزاد قشم ثبت شده است.
به گفته مدیرکل گمرک، ترانزیت و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم، براساس این سیاست گذاری، سهم مشوق تولید هر یک از این 10 شرکت با شرکت های دیگر متفاوت خواهد بود.
* ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد
او در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای برنامه ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد کشور، همانند سرزمین اصلی به عنوان بخشی از سیاست اجرایی دولت نام برد.
امیری گفت: سامانه ثبت سفارش کالا برای مناطق آزاد کشور به آدرس www.freezone.ir  در کارگروهی ویژه طراحی شده و همه فعالان اقتصادی مناطق آزاد می بایست با ورود به این سامانه و طی کردن مراحل قانونی، نسبت به ثبت نام برای واردات کالا اقدام نمایند.
وی یادآور شد: زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری این سامانه نیز از سوی سازمان توسعه تجارت و دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در حال تکمیل می باشد.
مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم افزود: دولت تدبیر و امید با هدف حمایت از فعالان اقتصادی درمناطق آزاد، گمرک هر منطقه را موظف به اجرای اقدامات قانونی برای حمایت از تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان کالا نموده تا زیرساخت های مربوط به ثبت سفارش کالا در این مناطق آماده شود.
* سهم 50 میلیون دلاری کالای همراه مسافر در قشم
میزان سهم کالای همراه مسافر درمنطقه آزاد قشم از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست با مدیرکل گمرک، ترانزیت و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم بود، امیری در این باره گفت: با مصوبه هیئت دولت و تشکیل کارگروه ویژه، میزان سهم کالای همراه مسافر درمنطقه آزاد قشم برای شش ماهه اول امسال، 50 میلیون دلار اعلام شده است.
امیری با اعلام اینکه سهمیه کالای همراه مسافر قشم در سال 96 جمعا 100 میلیون دلار بود، اظهار کرد: خوشبختانه با بررسی هایی که با حضور کارشناسان کارگروه ویژه این طرح در منطقه آزاد قشم انجام شد، سهمیه امسال نیز همانند سال گذشته محاسبه شده و این خبر خوبی برای مسافران جزیره می باشد.
وی از کاهش سهمیه کالای همراه مسافر در دیگر مناطق آزاد کشور نسبت به سال گذشته خبرداد و افزود: با نظر کارشناسان کارگروه ویژه این طرح، بیشترین سهمیه کالای همراه مسافر در بین مناطق آزاد هفت گانه کشور، به منطقه آزاد قشم اختصاص یافته است.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب کشور واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.