پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران توسعه بنادر

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات به شرکت‌های توسعه‌دهنده زیرساخت‌های بنادر خبر داد و گفت:حمل ریلی کالا از بنادر باعث ایجاد مزیت رقابتی در بنادر کشور می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایران آنلاین، محمد راستاد در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمل و نقل ریلی گفت: یکی از اولویت‌های سازمان بنادر، استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت سایر شقوق حمل و نقل برای توزیع کالا از جمله حمل و نقل ریلی است.
وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی مزیت رقابتی برای بنادر کشور را افزایش می‌دهد، افزود: یکی از اولویت‌های مهم سازمان بنادر، ایجاد بنادر چند وجهی است که در آن سهم حمل و نقل ریلی به بنادر افزایش یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این برنامه تمرکز ما روی بندر شهید رجایی است، تصریح کرد: مطالعات این برنامه و مسافران داخلی و خارجی آغاز شده تا بتوانیم زیرساخت‌های توسعه بندر شهید رجایی را آغاز کنیم.
راستاد با اشاره به اینکه با این کار سهم حمل و نقل ریلی به خصوص کانتینر افزایش خواهد یافت گفت: توسعه زیرساخت ریلی تمام بنادر کشور در دستور کار قرار دارد. در این مسیر با استفاده از نرم‌افزارها و امکانات موجود راه‌آهن و سازمان بنادر به دنبال افزایش سهم کالای ریلی در بنادر هستیم.
وی با بیان اینکه اولویت بعدی ما بندر امام است و عمده کالای فله‌ای کشور از این بندر وارد می‌شود اظهار کرد: بندر امیرآباد در شمال نیز یکی از بنادر مهم است که اسکله رو ریلی آن در شرف تکمیل و بهره‌برداری است. با بهره‌برداری از این اسکله کشتی‌های کشورهای حاشیه دریای خزر به راحتی پذیرش می‌شوند.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: همچنین به دنبال توسعه زیرساخت ریلی در درون بندر چابهار هستیم تا با استفاده از راه‌آهن چابهار - زاهدان بتوانیم سهم کالای ریلی را به بنادر را افزایش دهیم.
راستاد همچنین از حمایت سرمایه‌گذاران برای حضور در تامین زیرساخت‌ و روبناهای بنادر خبر داد و گفت: چنانچه این سرمایه‌گذاران نیازمند تسهیلات باشند به آنها وام پرداخت می‌کنیم. 

برچسب ها : بنادر بندر چابهار
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو