10/ جهانگیری: مناطق آزاد کانون اصلی توسعه کشور هستند

معاون اول رییس جمهور در نشست مشترک با دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تعدادی از مدیران عامل مناطق آزاد کشور با اشاره به پیامد‌های تصمیم آمریکا در خروج یک جانبه و غیر قانونی از برجام، گفت: در صورت هماهنگی، انسجام و همبستگی مردم، نخبگان و مسئولان می‌توان از بحران‌های پیش رو عبور و دشمن را وادار به عقب نشینی از مواضع خود کرد.

به گزارش فرینا، اسحاق جهانگيري ظهر امروز (سه شنبه) در ادامه سفر يك روزه خود به بندر انزلي در نشست مشترك با دبير شوراي عالي و تعدادي از مديران عامل مناطق آزاد كشور گفت: در شرايط موجود هر كس دلسوز ايران،‌ كشور و مردم است وظيفه دارد دين خود را ادا كند و مديران دستگاه ها بايد فعالانه و با روحيه قوي بينديشند كه چگونه مي توانند به سهم خود در حل مشكلات پيش روي كشور كمك كنند. 
وي با تاكيد بر اينكه وظيفه ملي همه مديران طراحي و برنامه ريزي صحيح براي مقابله با تحريم ها و عبور از چالش هاي پيش روي كشور است، اظهار داشت: بايد با برنامه ريزي و نظارت جدي زمينه هاي بروز فساد در برهه كنوني را از ميان برد و با توجه به تجربه قبلي تحريم ها با مفسدان اقتصادي با قاطعيت برخورد كرد. 
معاون اول رييس جمهور ضمن تشريح برنامه آمريكايي ها براي ايجاد مشكل اقتصادي در كشور گفت: هدف از اين تحريم ها ممانعت از پيشرفت و توسعه جمهوري اسلامي ايران است و آنها با اين فشارها ملت ايران را هدف گرفته اند. 
دكتر جهانگيري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه مناطق آزاد كانون اصلي توسعه كشور و منطقه هستند گفت: مناطق آزاد با توجه به قوانين و مقررات تسهيل كننده بايد بتوانند در جذب گردشگر داخلي و خارجي، ايجاد صنايع توليدي و صادرات محور نقش خود را به خوبي ايفا كنند. 
وي با اشاره به ضرورت آسيب شناسي در خصوص نحوه اداره مناطق آزاد گفت: شناخت مسائل حقوقي براي ممانعت از موازي كاري و تداخل فعاليت دستگاه هاي دولتي در اين مناطق،‌ برنامه ريزي و ارائه بسته جامع براي جذب گردشگر داخلي و خارجي و هماهنگي با ساير نهادها بويژه مجلس شوراي اسلامي در خصوص هدف گذاري پيش بيني شده براي مناطق آزاد بايد در دستور كار دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد قرار بگيرد. 
پيش از سخنان معاون اول رييس جمهور مرتضي بانك مشاور رييس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با اشاره به اهميت فعاليت مناطق آزاد در جهت سياست هاي اقتصادي دولت و نقش اين مناطق در توسعه و شكوفايي كشور گفت: با استقرار گمرك در مناطق آزاد مشكل قاچاق كالا برطرف شده و اين مناطق مي توانند به تدريج جاي برخي از كشور هاي منطقه در تجارت و نقل و انتقالات بانكي را بر عهده بگيرند. 
وي با ارائه گزارشي آماري از شاخص هاي اقتصادي مناطق آزاد بويژه اجراي ده ها طرح عمراني ميزان جذب سرمايه گذار و گردشگر داخلي و خارجي،‌اشتغال زايي و صادرات و واردات گفت: مناطق آزاد به دليل موقعيت ژئوپلتيك خود از ظرفيت لازم براي كمك به دولت در شرايط دشوار كنوني برخوردار است و در اين زمينه تمام مساعي خود را به كار خواهيم بست. 
همچنين چند تن از مديران مناطق آزاد كشور ديدگاه هاي خود در خصوص دلايل موفقيت و يا ناكامي اين مناطق در دستيابي به اهداف تعيين شده اصلاح ساختار بودجه اي، اداري و منابع انساني، ظرفيت هاي بالقوه و برخي موازي كاري ها را بيان كردند.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو