ارس 9/ استارتاپ ها می توانند موج امید را در بین جوانان بیدار کنند

مدیرمسئول هفته نامه تخصصی کسب و کارهای نوین، در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، گفت: استارتاپ ها می توانند موج امید را در بین جوانان بیدار کنند و حمایت از استارتاپ ها بهترین راه برای شکوفایی اقتصادی کشور است.

به گزارش فرینا، اکبر هاشمی در کارگاه تخصصی «استارتاپ ها و شتاب دهنده ها» گفت: در شرکت های سنتی ارزش گذاری بر اساس دارایی هاست اما در استارتاپ ها روی منابع انسانی تاکید می شود و ارزش تیم کاری بسیار بیشتر از ارزش سخت افزاری شرکت است. 
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود که در سال های آتی 10 شرکت برتر جهان، جزو شرکت های استارتاپی خواهد بود. 
هاشمی با اشاره به اینکه استارتاپ ها از ایده ها آغاز می شود، گفت: این شرکت ها با هزینه بسیار کم شروع می کنند و همین موضوع سبب می شود که رشد سریعی را در این شرکت ها شاهد باشیم. 
وی تاکید کرد: بومی سازی استارتاپ های بین المللی نیز دارای ارزش بالایی است و برخی از این بومی سازی ها موفقیتی بالایی را کسب کرده است. 
هاشمی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه استارتاپ ها به آن صورت نیاز به حمایت های دولتی ندارند، گفت: اگر قوانین دست و پاگیر از پیش پای این افراد برداشته شود، به مراتب می توانند موفق تر شوند. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات و فضایی برای گفتگوی صاحبان استارتاپ ها به راحتی می تواند در مناطق آزاد شکل بگیرد و این افراد در ابتدا به حمایت های معنوی واقعی نیاز دارند.
به گزارش فرینا، در روز دوم شانزدهمین گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورا و سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس کارگروه های تخصصی برگزار شد.
بر این اساس همزمان با حضور معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس و در روز دوم این گردهمایی کارگروهی با عنوان «استارت آپ ها و شتاب دهندها (الگوي جهاني تجربه ايراني وضعيت مناطق و برنامه هاي آينده مناطق) توسط اكبر هاشمي مدير مسئول و سردبير هفته نامه تخصصي كسب و كارهاي نوين و محمد قنديلي مشاور كسب و كارهاي نوپا (استارت اپ ها) و شتاب دهنده ها برگزار شد. 
هم چنین کارگروه هایی با عنوان «صنایع خلاق و اقتصاد هنر» با حضور حمیدرضا شش جوانی مشاور اقتصاد فرهنگ وزیر ارشاد و «صنعت سینما» با حضور مجید شیخ انصاری تهیه کننده سینما هم در این روز برگزار شد. 
کارگروه دیگری نیز بعد از ظهر امروز با عنوان «صنعت گردشگری ایران و چین» با حضور فریدون وردی نژاد مشاور رسانه ای رییس دفتر رییس جمهور و مرتضی احمدی پژوهشگر حوزه گردشگری برگزار می شود. 
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور تا روز جمعه هشتم تیرماه در منطقه آزاد ارس ادامه خواهد داشت.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.