ارس 11 / بررسی ظرفیت های توسعه گردشگری میان مناطق آزاد و کشور چین

در دومین روز از گردهمایی معاونین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس؛ کارگروه صنعت گردشگری ایران و چین برگزار شد.

به گزارش فرینا، مرتضی احمدی مشاور و پژوهشگر حوزه گردشگری و عضو هیأت علمی دانشگاه در این کارگروه توسعه روابط ديپلماتيك، هماهنگي بين كارگزاران گردشگری دو كشور، خدمات و تسهيلات مورد نياز گردشگران چينی، توسعه منابع انسانی (آموزش ليدر تورهای چينی زبان) و ارتقاء روش های بازاريابی و تهيه بسته های سفر ويژه را از جمله ضرورت های توسعه گردشگری میان مناطق آزاد با كشور چين دانست.
در کارگروه «صنعت گردشگری ایران و چین» که در منطقه آزاد ارس برگزار شد الگوهای جهانی، تجربه ایرانی، وضعیت مناطق آزاد و برنامه آینده مناطق آزاد کشور در این راستا مورد بررسی قرار گرفت.
در روز دوم شانزدهمین گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورا و سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس کارگروه های تخصصی برگزار شد.
بر این اساس همزمان با حضور معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس و در روز دوم این گردهمایی کارگروهی با عنوان «استارت آپ ها و شتاب دهندها (الگوي جهاني تجربه ايراني وضعيت مناطق و برنامه هاي آينده مناطق) توسط اكبر هاشمي مدير مسئول و سردبير هفته نامه تخصصي كسب و كارهاي نوين و محمد قنديلي مشاور كسب و كارهاي نوپا (استارت اپ ها) و شتاب دهنده ها برگزار شد. 
هم چنین کارگروه هایی با عنوان «صنایع خلاق و اقتصاد هنر» با حضور حمیدرضا شش جوانی مشاور اقتصاد فرهنگ وزیر ارشاد و «صنعت سینما» با حضور مجید شیخ انصاری تهیه کننده سینما هم در این روز برگزار شد. 
در کارگروه «صنعت گردشگری ایران و چین» فریدون وردی نژاد مشاور رسانه ای رییس دفتر رییس جمهور، مرتضی احمدی پژوهشگر حوزه گردشگری و علیرضا رحیمی مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
محمدرضا رستمی معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این کارگروه ها حضور داشت. 
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور تا روز جمعه هشتم تیرماه در منطقه آزاد ارس ادامه خواهد داشت.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو