ارس 12 / ارس می تواند در جذب گردشگران چینی موفق باشد

مشاور و پژوهشگر حوزه گردشگری در شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور که به میزبانی منطقه آزاد ارس برگزار می شود، گفت: مناطقی مانند منطقه آزاد ارس، که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند، می توانند در جذب گردشگران چینی موفق تر باشند.

 به گزارش فرینا، مرتضی احمدی در کارگاه تخصصی «صنعت گردشگری، الگوی جهانی، تجربه ایرانی با نگاهی به بازار چین» گفت: 
وی تصریح کرد: موفقیت طرح های تخصصی گردشگری در مناطق آزاد در صورت حمایت همه جانبه بیشتر خواهد بود. 
احمدی خاطرنشان کرد: خوشامدگویی به زبان های مختلف برای گردشگران خارجی بسیار مهم است و در مناطق آزاد ایران این موضوع تا حدودی کمرنگ است. 
وی افزود: مناطق آزاد به دلیل بسیاری از مزیت ها امکان موفقیت بیشتری در حوزه گردشگری دارند. 
احمدی با اشاره به برخی از مزایای مناطق آزاد در حوزه گردشگری، تصریح کرد: منابع طبیعی و محیط زیست، زیرساخت ها، تاسیسات، روحیه مهمان نوازی مردم و خدمات سفر از جمله مزیت های مناطق آزاد ایران در جذب گردشگر هستند. 
این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود گفت: بر اساس برنامه ریزی کشور تا پایان برنامه ششم توسعه باید به حدود 25 میلیون نفر در سال برسد.
احمدی افزود: بر اساس  آخرین آمار جهانی، هم اکنون گردشگری به عنوان صنعت اول جهان مطرح شده است و از هر 10 نفر یک نفر در این زمینه فعالیت می کند. 
وی در ادامه عنوان کرد: چینی ها هم اکنون یکی از کشورهای اصلی گردشگرفرست دنیا هستند و بیشتر کشورها به دنبال جذب گردشگر از این کشور هستند. 
احمدی در پایان گفت: بازاریابی، آموزش و فرهنگ سازی، نظارت بر تاسیسات و تورهای گردشگری نیز باید از جمله کارهای مهم در زمینه جلب رضایت گردشگران در نظر گرفته شود. 
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور از سه شنبه 5 تیر 97 در منطقه آزاد ارس آغاز شده و تا روز جمعه 8 تیرماه ادامه خواهد داشت.
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور تا روز جمعه هشتم تیرماه در منطقه آزاد ارس ادامه خواهد داشت.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.