ارس 15 / منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام به قطب مسافری منطقه تبدیل می شود

شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور از ۵ الی ۷ تیرماه در منطقه آزاد ارس با حضور نمایندگان مناطق آزاد کشور برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این راستا فرنوش جهرمي مدیر هماهنگی منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی در طول معرفی این مجموعه و منطقه آزاد آن گفت: شهر فرودگاهي امام ١٤ هزار هكتار است  که شامل۱۵۰۰ هکتار منطقه آزاد و ۲۵۰۰  هكتار منطقه ویژه است. همچنین در پهنه ۴۰۰۰ هکتاری فرودگاه با هدف افزایش ظرفیت مسافر، پایانه مسافری سلام به صورت ترمینال ـ گالری در دست ساخت و بهره برداری است كه نشان دهنده هويت ايراني ـ اسلامي ما خواهد بود.
وی تاکید کرد: ترمینال ایرانشهر که در مرحله جذب سرمایه گذار است در فاز اول با ظرفیت 25 میلیون مسافر در سال و در فاز نهایی تا 100 میلیون مسافر را جا به جا خواهد کرد.
جهرمی گفت: فاز پيشران منطقه آزاد فرودگاه امام ٢٤٠ هكتار است و مطالعات مهندسي آن انجام شده و فراخوان مناقصه احداث زير ساخت ها هم منتشر شده است. در محدوده ٢٤٠ هكتاري در قسمت شرقی شهر فرودگاهی،  ٤ پهنه اداري-تجاري، لجستيك، فناوري هاي برتر و صنايع خلاق فرهنگي هنری جانمايي شده است.
از سوی دیگر فاز اول پارک لجستیک و تولید به مساحت ۱۷۰۰ هکتار در منطقه جنوبی شهر فرودگاهی با رویکرد حمل و نقل ترکیبی و استفاده از مزیت های منطقه ازاد و ویژه واقع شده که طی مذاکره با بازیگران اصلی صنعت لجستیک ایران و جهان و بررسی نیازهای سرمایه گذاران و همچنین قوانین ملی و بین المللی طراحی شده و در دست مطالعات مهندسی است. 
وی با اشاره به رویکرد ویژه شهرام آدم نژاد، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در حوزه انجام مسئولیت اجتماعی شرکتی گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی توسعه را بر مبنای اهداف توسعه پايدار در حوزه های محیط زیست، اقتصادی و اجتماعی صورت خواهد داد تا میراث قابل قبولی برای نسل های آینده در اداره و بهره برداری از این شهر فرودگاهی به جا بماند.
وی افزود: در حوزه گردشگري نیز برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفته تا با توجه به مسئولیت شهر فرودگاهی امام به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی رشد گردشگری در کشور، محیط این مجموعه نیز با تقویت امکان تاریخی این منطقه و ایجاد باشگاه گردشگری برای مخاطبین جذاب شود. 
به گفته وی سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی، فرودگاهی و لجستیک، با وجود مزیت های منحصر به فرد منطقه آزاد و ویژه در مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی، موجب هم افزایی در دستاوردهای این صنایع و رونق اقتصادی چشمگیری خواهد شد. همانطور که در یکی از کشورهای همسایه نزدیک به ۳۴ درصد تولید ناخالص داخلی حاصل از صنعت هوانوردی است. 

علي كاشاني حيدري، مدير كل دفتر ارتباطات، اطلاع رساني و امور بين الملل منطقه آزاد شهر فرودگاهي امام خميني هم در این نشست گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به لحاظ زیرساختی و قانونگذاری می تواند پشتیبان مرکزی مناطق آزاد کشور باشد و در این مسیر برنامه های این منطقه، هم راستا با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد انجام می شود. 
وی با اشاره به ویژگی های خاص منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام گفت: مناطق آزاد کشور داراي سكنه بومي و بخش هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي است در حالي كه منطقه آزاد فرودگاه امام در كنار پايتخت می تواند مرکزی باشد برای پشتیبانی از فعالیت های تجاری و اقتصادی مناطق آزاد که در نهایت به رشد و توسعه این مناطق خواهد انجامید. 
کاشانی حیدری رویکردهای دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام را در راستای رشد و توسعه این منطقه دانست و گفت: تا پایان سال 97 تصوير حقيقي و عملياتي از منطقه آزاد شهر فرودگاهي امام خواهيم داشت و در این راه از تجارب سایر مناطق آزاد کشور بهره می بریم.
وی افزود: مهم ترين ويژگي منطقه آزاد شهر فرودگاهي امام دسترسی به  زنجيره تامين دسترسي در اين منطقه است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.