جامعه محلی، بازوان توسعه ژئوسایت‌های غرب جزیره قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم، مشارکت جوامع محلی را در توسعه زیرساخت ها و ارتقای ژئوسایت‌های غرب جزیره امری ضروری دانست.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: به منظور توسعه متوازن زیرساخت‌ها و رشد ژئوتوریسم (زمین گردشگری) غرب جزیره در سال 97 ، نقشه راه ارتقای ژئوسایت‌های غرب جزیره توسط مدیریت ژئوپارک تدوین شد.
وی از بازدید جمعی از کارشناسان مدیریت ژئوپارک از روستاها و ژئوسایت‌های غرب جزیره خبر داد و گفت: تمرکز بر این منطقه از جزیره با سیاست بهره مندی همه مناطق از مزایای ثبت ژئوپارک جهانی قشم صورت گرفته و دهیاران روستاهای غربی آماده مشارکت و همکاری در این زمینه هستند.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم با تاکید بر نقش ارزنده روستاییان افزود: جامعه محلی به عنوان بازوان اجرایی این توسعه، با نظارت و پشتیبانی مدیریت ژئوپارک جهانی قشم برنامه های پیشنهادی را به اجرا در می آورند.
امری کاظمی ادامه داد: ژئوپارک جهانی قشم  آماده تامین بخشی از امکانات لازم است و با برنامه ریزی مدون برای روستاها  امیدواریم تمامی جزیره از مزایای این توسعه بهره مند شوند.
به گفته وی روستاهای گوران، دولاب، دوستکوه، کانی، بصیرا و مرادی در غرب جزیره روستاهای هدف در این طرح توسعه ای هستند.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اشاره به بازدید صورت گرفته از ژئوسایت کورکوراکوه واقع در روستای گیاهدان عنوان کرد: تدوین برنامه ای برای ساماندهی این ژئوسایت و جلب مشارکت جامعه محلی روستای گیاهدان نیز در دستور کار است.
بنا به این گزارش، ژئوپارک منطقه ای است که مرزهای آن به وضوح مشخص شده و چندین پدیده بارز زمین شناسی در محدوده آن قرار دارد و میراث زمین شناختی آن ناحیه با مدیریت دقیق و دائمی حفظ و نگهداری شود و این محدوده باید در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا کند.
ژئوپارک  علاوه بر پدیده های زمین شناسی از آثار تاریخی، بوم شناسی، باستان شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگر نیز برخوردار است که ژئوپارک قشم دارای تمام ویژگی های یاد شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو