سلفچگان پشتیبان بازارهای داخلی و خارجی

 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیش از 20 سال سابقه فعالیت دارد که علاوه بر تامین نیاز داخلی، امکان صادرات کالاها به بازارهای خارج از کشور را نیز فراهم می کند.


به گزارش فرینا، سید مهدی علیزاده طباطبایی در نشست شورای اداری قم افزود: این منطقه در سال 76 در اراضی به وسعت 2 هزار هکتار در سه کیلومتری شهر سلفچگان به تصویب رسیده که در شعاع 200 تا 230 کیلومتری بزرگ ترین مراکز جمعیتی و صنعتی کشور و در حاشیه جاده ابریشم قرار دارد.
طباطبایی گفت: فعالیت های تجاری شامل صادرات، واردات و ترانزیت کالا در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان صورت می گیرد.
وی به مزایای این منطقه اشاره کرد و افزود: نزدیکی به مراکز سیاسی، اقتصادی و تجاری کشور، استقرار منطقه در محدوده ای که حدود 60 درصد جمعیتی و صنایع در اطراف آن قرار گرفته، ارتباط با بزرگراه های شرق و غرب و شمال و جنوب کشور، دسترسی به راه آهن سراسری، واگذاری سند مالکیت، وجود اداره گمرک که تسهیل کننده کار صادرات و واردات است، وجود انرژی های مناسب برق، گاز، مخابرات و آب و فاضلاب و آزادی کامل ورود و خروج سرمایه از مزایای این منطقه است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگانبا بیان این که 123 واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فعال است، گفت: 80 درصد نیروهای این واحدها از قم، 15 درصد از سایر استان ها و پنج درصد نیز غیرایرانی هستند.
طباطبایی با بیان این که اتصال این منطقه به راه آهن سراسری در سال 88 به تصویب دولت رسید، افزود: زیرسازی این مسیر که حدود 14 کیلومتر است، 6 کیلومتر بیرون و هشت کیلومتر داخل منطقه است که هنوز به سرانجام نرسیده است.

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم نیز با انتقاد از اجرایی نشدن این مصوبه گفت: با وجود این که تولیدات مناسب و باکیفیت درقم وجود دارد، ولی برخی دستگاه ها کالاهایی را از خارج از استان تامین می کنند که به تولید ضربه می زند و خلاف سیاستگذاری های مسئولان است.
مهرداد غضنفری با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور، افزود: تمام مدیران دستگاه های اجرایی باید مباحث منسوخ اداری را کنار بگذارند و وقت بیشتری برای رفع مشکلات مردم اختصاص دهند.
غضنفری با اشاره به تکالیف مدیران دستگاه های اجرایی، گفت: بخشنامه هایی به دستگاه ها ابلاغ شده که باعث رضایتمندی است از جمله ایجاد میز خدمت که تقاضا داریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا حل مشکل مردم در کوتاهترین زمان ممکن دنبال شود.
وی افزود: موضوع صرفه جویی در بخشنامه ای به مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ شده که باید در دستور کار قرار گیرد، زیرا منابع محدود است و استفاده بهینه از منابع از اصلی ترین وظایف مدیران می باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم همچنین با تاکید بر پرهیزی از بیان مسائل تفرقه افکنانه در محافل رسانه ای، گفت: این کار بستر فراهم کردن برای برنامه ریزی های دشمن است و در این مسیر هر صحبتی که انجام می شود حتما در راستای انسجام و تقویت وحدت باشد.
غضنفری با اشاره به اعمال ماده 6 رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزود: طی فرایندی در کمیته ای با مشارکت استانداری، دستگاه های اجرایی در زمینه اطلاع رسانی به مراجعان تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات و ایجاد برنامه منسجمی برای رعایت حقوق مورد ارزیابی قرار گرفتند که چهار دستگاه اجرایی حداکثر امتیاز را کسب نمودند.
وی به شرایط خاص فعلی حاکم بر کشور به ویژه در حوزه اقتصادی، اشاره کرد و گفت: رویکرد جدید استکبار و نظام سلطه رویکردی اقتصادی است و تهدیدات نظامی هم که در این زمینه صورت می گیرد به لحاظ اثرگذاری بر حوزه اقتصادی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم افزود: دشمن به خوبی دریافته است که در حوزه نظامی کشور ما به بازدارندگی قطعی رسیده است و در مورد رزمایش های دریایی، مانورهای زمینی و هوایی کاملا متوجه شده که امکان رویکرد نظامی علیه ایران برایش وجود ندارد و هزینه بر است.
غضنفری ادامه داد: دشمن به دنبال این است تا برای کشورهایی که تمایل به ارتباط و سرمایه گذاری در ایران دارند احساس خطر و عدم اطمینان ایجاد کند تا تمایلشان کمرنگ شود و یا به تاخیر بیفتد.
وی گفت: دشمن با جنگ روانی تمام عیار اقتصادی در درون کشور هدف دارد که امید و اطمینان را از مردم سلب کند و با ایجاد التهاب و سلب آرامش در حوزه های اقتصادی و اجتماعی به مقصود خود برسد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم افزود: همگرایی و انسجام ملی روزنه ای است که اگر این همگرایی دچار خدشه شود دقیقا منفذ و یا معبر نفوذ مقاصد دشمن است.
غضنفری افزود: همگرایی و انسجام در استان قم با روحیه تعاملی و اعتدالی استاندار به خوبی در حال اجراست و ارکان رسمی نظام در استان با درک مشترک و عمیق از شرایط حال حاضر و با هماهنگی خوب در همه ابعاد، مسئولیت های خودشان را به خوبی اجرا می کنند.
وی گفت: گروه های مرجع و اثرگذار که نفوذی دارند و می توانند در مباحث فرهنگی و اجتماعی و مشارکت مردم اثرگذار باشند باید همگرایی را گسترش دهند و همانطور که مراجع تاکید دارند، وحدت و رعایت حقوق مردم را حفظ نمایند.
غضنفری ادامه داد: همین هماهنگی و انسجام است که به مردم قوت قلب و نشاط می دهد تا در مسیر خلاف حرکت دشمن فعالیت نمایند.
وی با بیان این که کانون هدفگذاری دشمن در حوزه اقتصاد بازار و اصناف است، گفت: بازاریان و اصناف پایگاه فرهنگی و اجتماعی قوی دارند و دشمن می خواهد این قشر در حوزه تقابل با نظام قرار گیرد و با ایجاد التهاب در حوزه بازار، آستانه تحمل مردم را بشکند و بحرانی که به دنبالش هست ایجاد کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: دستگاه های مختلف باید مشکلات اصناف و بازاریان را بررسی و از مراجع قانونی دنبال کنند که این مساله در استان قم از طریق کارگروه ها دنبال می شود
غضنفری با بیان اینکه اصناف باید درایجاد آرامش در جامعه نقش آفرین باشند،افزود: بازدارندگی اقتصادی در دستور کار ما قرار گیرد و ارکان غیررسمی هم با بیانات و رفتارشان در تقویت مشارکت مردم در این زمینه کمک کنند.
وی گفت: شرایط سخت تر از این را نیز در کشور داشته ایم، ولی چون به مردم اعتماد کردیم و مردم نیز به ما اعتماد کردند از بحران ها عبور نمودیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان این که صرفا دولت مدنظر نیست چون دشمن دنبال ضربه زدن به نظام است، افزود: باید با صداقت مشکلات را با مردم در میان بگذاریم، آن ها را در تصمیم سازی مشارکت دهیم، از مشاوران جوان و نظرات کارشناسان استفاده کنیم، دیدارها را با رسانه ها، کارشناسان و نخبه ها تنظم کنیم و عملکردها را بگوییم که باعث ایجاد نشاط و امید در جامعه می شود.

سومین نشست شورای اداری قم در تالار معصومیه فرمانداری با حضور مسئولان استان برگزار شد؛ در این نشست از هفت سازمانی که سال گذشته در زمینه ارتقاء بهره وری و مدیریت مصرف انرژی تلاش نموده بودند، با اهداء لوحی قدردانی شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو