امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد چابهار و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/ چابهار به قطب فرهنگی و هنری منطقه تبدیل می شود

سازمان منطقه آزاد چابهار و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش فرینا، این تفاهم نامه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های فرهنگی، هنری و اجرایی منطقه آزاد چابهار و با هدف توسعه همکاری متقابل در زمینه‌های هنری و توسعه گردشگری هنری مانند ایجاد بازار کسب و کار هنر، ایجاد مدارس هنر و با توجه به جایگاه و امکانات منطقه آزاد امضا شد.
ایجاد مدرسه عالی بین‌المللی هنر با تأکید بر موضوع طراحی لباس و پارچه از مفاد تفاهم نامه منطقه آزاد چابهار و معاونت فرهنگی هنری وزارت ارشاد اسلامی بود. از جمله اهداف این مدرسه برگزاری دوره‌های حرفه‌ای در مقیاس ملی و بین‌المللی در نظر گرفته شد.
برگزاری رویداد‌های ملی و بین‌المللی علمی و هنری با مشارکت جریان‌های تأثیر‌گذار داخلی و خارجی در موضوع نقوش، طراحی پارچه و لباس، شناسایی و ایجاد ارتباط با متخصصان و مؤسسات متناظر خارجی برای همکاری با مدرسه عالی هنر، برگزاری بازدید‌ها و مسافرت‌های علمی و پژوهشی در برنامه‌های دوره‌ای مدرسه عالی هنر ازدیگر مفادهای این تفاهم نامه بودند. 
 در بخش های دیگر از این تفاهم نامه برانجام پژوهش‌های بنیادین، توسعه‌ای و کاربردی در موضوع کارآفرینی هنر با محوریت طراحی، طراحی پارچه و لباس، مد و برند‌سازی پوشاک ایرانی وبرنامه‌ریزی و انجام پروژه‌های مشترک با مؤسسات علمی و تخصصی داخلی و خارجی درباره کارآفرینی هنر تاکید شده است.
همچنین طرفین درباره برنامه‌ریزی برای تشکیل و راه‌اندازی بازار محصولات هنری با موضوع طراحی پارچه و لباس در منطقه آزاد چابهار و ایجاد کارگاه‌های کوچک برای توسعه طراحی پارچه، لباس و تزئینات وابسته مبتنی بر ظرفیت‌های بومی، منطقه‌ای و ملی به توافق رسیدند.
مدت این تفاهم نامه از تاریخ امضاء ۳ سال است که تمدید، ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم نامه با توافق نمایندگان طرفین امکان پذیر خواهدبود.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو