راه‌اندازی پهنه لجستیک، اولویت اول منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره)

نشست هم‌اندیشی راه‌اندازی پهنه لجستیک شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) با هدف ساماندهی باراندازهای پراکنده شهر تهران با حضور روسا و اعضای شورای اسلامی و مجمع نمایندگان شهر تهران در مجلس شورای اسلامی، معاونین وزارت راه و شهرسازی و همچنین مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این مراسم شهرام آدم‌نژاد مدیر عامل و رییس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) ضمن اشاره به نقش مهم این مجموعه در صنعت گردشگری کشور عنوان کرد: به طور قطع چگونگی استقبال از مسافرین و ارائه خدمات در این مجموعه از اهمیت بسیاری برخوردار است و از همین رو، انجام مسئولیت اجتماعی، بهبود کیفیت خدمات و افزایش رضایت مردم سرلوحه کار این مجموعه است.
آدم‌نژاد افزود: ظرفیت ترمینال مسافری  فعلی حدود ۶ میلیون مسافر است و این در حالی است که این ترمینال در سال ۹۶ پذیرای بیش از ۹ میلیون مسافر بوده است، از همین رو با افتتاح ترمینال سلام که ظرفیت فرودگاه را سالانه بیش از ۵ میلیون نفر افزایش می‌دهد،کیفیت خدمات نیز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
به گفته مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره)، ترمینال سلام به صورت یک ترمینال-گالری طراحی شده که در آن به منظور القای هویت ملی ایران به مسافران از آثار برجسته‌ترین هنرمندان کشور بهره گرفته شده است.
وی در خصوص بهبود سطح کیفی خدمات در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان داشت: با اقدامات صورت گرفته طی ماه‌های اخیر درصد شکایات مردمی از بیش از ۹۰‎٪ به حدود ۴۰‎٪ کاهش یافته است.
آدم‌نژاد از آمادگی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) به منظور راه اندازی پهنه لجستیک خبر داد و گفت: بیش از ۸۰۰ هکتار از زمین‌های مرکز شهر تهران به باراندازهای پراکنده تبدیل شده است که ترافیک سنگینی را به این شهر تحمیل می‌کند.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ضمن تأکید بر هسته لجستیکی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) از ممنوعیت واردات برخی اقلام همچون خودرو و پوشاک از این مجرا خبر داد و گفت: محور فعالیت منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی بر خلاف دیگر مناطق آزاد از طریق جذب توریست و واردات کالا نخواهد بود بلکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی از قبیل انبار و توزیع کالا، رویکرد اصلی فعالیت‌های منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) خواهد بود که می‌تواند کمک شایانی به رفع معضلات ترافیکی شهر تهران کند.
آدم‌نژاد گفت: پهنه لجستیک شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) بر اساس مصوبات بالادستی و برنامه ۵ ساله توسعه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) جهت تبدیل این مجموعه به قطب اول بار در منطقه با هدف توسعه زیرساخت‌های تولید، ایجاد ارزش افزوده، صادرات و ترانزیت کالا در دست طراحی و پیاده‌سازی است.
در ادامه این نشست محمد‌رضا عارف، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان تهران ضمن اشاره به نیاز مبرم کشور به افزایش ظرفیت حمل و نقل هوایی عنوان کرد: حداقل ظرفیت حمل و نقل هوایی مسافر در کشور باید به بیش از ۳۰ میلیون نفر در سال افزایش پیدا کند که پاسخگوی نیاز فعلی باشد.
عارف خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع انقلاب چهارم صنعتی و وجود رقبایی سرسخت و جدی در سطح منطقه، آینده نگری و درک نیازهای آتی از اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اهمیت کیفیت خدمات در فرودگاه بین المللی امام خمینی‌(ره) ابراز امیدواری کرد با انجام طرح‌های توسعه‌ای، قابلیت رقابت این فرودگاه با فرودگاه‌های  کشورهای همسایه فراهم شود.
هاشمی افزود: لازم است اصلاحاتی در زمینه‌های مختلف انجام شود تا ورود مسافر به کشور تسهیل شده و سفرهای ترانزیتی فرودگاه نیز تقویت شود.
گفتنی است، فاز پیشران منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) که با مساحت ۲۴۰ هکتار با نام پهنه کسب‌و‌کار شهر فرودگاهی نیز شناخته می‌شود در محدوده جنوب شرقی این مجموعه واقع شده است که مشتمل بر پهنه اداری-تجاری و شهر سایبری به مساحت ۴۰ هکتار، پهنه صنایع خلاق به مساحت ۷.۴ هکتار، پهنه فناوری‌های برتر به مساحت ۲۸.۲ هکتار و پهنه لجستیک به وسعت ۸۷ هکتار می‌شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو