طرح جامع تولید ثروت برای 5000 کودک قشمی

  • چهارشنبه 20 تير 1397 - 14:08
  • قشم
  • 0 دیدگاه
مدیرعامل موسسه فرنیای قشم از طرح جامع تولید ثروت برای بیش از پنج هزار کودک در سرتاسر این جزیره با روش آموزش برنامه نویسی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، فریدون فرهمندنیا گفت: این طرح که از سال گذشته به صورت منسجم، سازمان یافته و هدفمند در این منطقه آزاد آغاز شده، نخستین برنامه کشوری است که جزیره قشم پایلوت آن می باشد.
وی ادامه داد: طرح جامع برنامه نویسی با هدف تربیت پنج هزار برنامه نویس کودک، نوجوان و جوان قشمی با هدف ایجاد اشتغال و تولید ثروت در دست اجرا می باشد و هدف این موسسه ثبت جهانی برنامه نویسان جوان قشمی است.
به گفته مدیرعامل موسسه فرنیا، فرزندان ایران زمین با توجه به هوش سرشار و استفاده از دوره های برنامه نویسی، می توانند به خالق فناوری های نوین در دنیای پر رمز و راز تکنولوژی تبدیل شوند.
او با اشاره به اینکه هم اینک 200 میلیون دانش آموز درنقاط مختلف جهان مشغول فراگیری دوره های برنامه نویسی هستند، تصریح کرد: زنگ کُد نویسی یکی از مهمترین ساعات درسی مدارس کشورهای تراز اول دنیا است.
فرهمندنیا گفت: در افغانستان نیز 100هزار نفر عضو سایت آن لاین دانشگاه Mit  شده اند و این در حالی است که شمار اعضای ایرانی این سایت به 10 هزار نفر می رسد.
وی، با اعلام اینکه موسسه اش اقشار کم درآمد و بی بضاعت را با معرفی نهادهای معتبر به صورت رایگان یا نیمه رایگان تحت پوشش قرار می دهد، گفت: راه اندازی موسسه برنامه نویسی در قشم فرصت استثنائی برای دانش آموزان جزیره است و کودکان قشمی می توانند به الگویی برای رشد و ترقی همه دانش آموزان ایرانی تبدیل شوند.
این مدیر برنامه نویسی می گوید: دانش آموزان ظرف مدت حداقل 2 و حداکثر 4 سال می توانند به یک برنامه نویس واقعی تبدیل شوند و برنامه های کاربردی را به راحتی طراحی و پیاده سازی کنند و با اتمام دوره های آموزشی، عضو باشگاه برنامه نویسان جوان شده و از مزایای آن استفاده کنند.
فرهمندنیا ادامه داد: باشگاه برنامه نویسان جوان با هدف تولید درآمد برای اعضا و ایجاد فضائی برای تبادل ایده ها و کارهای تیمی روی پروژه ها ایجاد شده است.
او با اعلام اینکه برنامه نویسی یکی از مشکل ترین ولی در عین حال پر درآمد ترین شغل های جهانی است، گفت: در هر کلاس موسسه ما حداقل دو مربی آموزش را بصورت کاملا پروژه محور برای کودکان از سن 4 سال تا 16 سال و همچنین بزرگسال برگزار می کنند و شرکت کنندگان پس از پایان دوره های آموزشی، می توانند به عنوان کمک مربی در موسسه مشغول بکار شوند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو