دانش بومی قشم در خدمت تولید ملی

در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری سال تولید ملی، حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، همچنین با توجه به لزوم مدیریت منابع انرژی در کشور، تولید کالایی برگرفته از دانش و فن ایرانی به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی های برگشت ناپذیر بسیار ارزشمند است.

به گزارش فرینا، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت دانش بنیان مِسِن انرژی قشم گفت: این شرکت با ساخت دستگاه پریز هوشمند مدل مرمداس(مدیریت رایانه ای مصرف دستگاه های الکتریکی و سرمایشی) توانسته سهمی در تولید کالای ایرانی و دستیابی به اقتصاد مقاومتی داشته باشد.
غلامرضا نعمتی که دانش آموخته کارشناسی ارشد در رشته مدیریت پروژه است با اشاره به زمینه های فعالیتی این شرکت گفت: پریز مرمداس برای کنترل هوشمند و اعمال مدیریت صرفه جویی انرژی ساخته شده است. این دستگاه با مدیریت از راه دور با استفاده از پلت فرم اینترنت اشیاء و سامانه طراحی شده کاملا بومی مرکوری کار می کند.
وی در توضیح بیشتر عنوان کرد:  سامانه مرمداس، ترکیبی از تجهیزات و زیرساخت هایی برای مانیتورینگ و کنترل از راه دور تجهیزات الکتریکی توسط اشخاص است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان مِسِن انرژی قشم ادامه داد: پروژه مرکوری(مدیریت رایانه ای کنترل وضعیت ریتا) نیز توسط این شرکت با هدف راه اندازی سیستم مانیتورینگ وکنترل هوشمند تجهیزات شبکه برق به انجام رسیده است و تکمیل کننده ساخت پریزهای هوشمند است.
وی که سابقه سال ها کار در وزارت نیرو دارد، در دی ماه سال 93 واحد فناوری به نام مِسِن انرژی قشم را در مرکز بین المللی رشد جزیره به ثبت رساند.
نعمتی با تاکید بر حمایت ها و تلاش های پیگیر مدیر مرکز بین المللی رشد قشم عنوان کرد: طی سه سال زحمات بی وقفه همکاران به همراه مجموعه خستگی ناپذیرمرکز رشد قشم در ابتدای سال 97 شرکت مِسِن انرژی به عنوان یک شرکت دانش بنیان موفق به دریافت تائیدیه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.
شرکت دانش بنیان مِسِن انرژی قشم در حال حاضر برای چهار نیرو به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده و با شرکت های تولیدی دیگر در زمینه ساخت قطعات مورد نیاز نیز همکاری دارد.
مدیرعامل شرکت مِسِن انرژی قشم در پایان از حمایت های مدیر مرکز بین المللی رشد قشم در به ثمر رسیدن اهداف این شرکت با معرفی به مراکز، سازمان ها و ارگان های دیگر و تلاش بی وقفه به منظور ارتقاء واحد فناور مِسِن انرژی قشم به یک شرکت دانش بنیان تقدیر کرد و گفت: امیدواریم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم که همیشه همراه مجموعه های ایده پرداز و نوین در جزیره بوده، بتوانیم با تولید کالای ملی و بومی سازی فناوری های روز، به خودکفایی و ارتقا کشور کمک کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو