اجرای فاز دوم استانداردسازی اماکن اقامتی جزیره قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز فاز دوم طرح درجه بندی اماکن اقامتی جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی در کمیسیون درجه بندی اماکن اقامتی جزیره اظهار داشت: استاندارد سازی و درجه بندی اماکن اقامتی جزیره قشم در سه فاز و بر اساس آخرین استانداردهای تدوین شده در کشور در حال اجرا است.
وی با تاکید بر دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات به گردشگران و درجه بندی اماکن اقامتی براساس استاندارد های ملی و بین‌المللی افزود: از اوایل سال ۱۳۹۶ و با همکاری جامعه هتلداران قشم، فاز اول این طرح با بازدید اولیه از مراکز اقامتی و اعلام مغایرت ها توسط عامل تطبیق معتبر و دارای صلاحیت از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تحت نظارت این اداره کل به انجام رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: فاز دوم این طرح شامل بازدید مجدد از اماکن اقامتی در راستای رفع مغایرت ها، طرح در کمیسیون درجه بندی و در نهایت اعطای مدرک می باشد.
به گفته جعفری، به بخشی از هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمان پذیر هایی که در فاز دوم این طرح اقدام به رفع مغایرت های اعلامی و آمادگی جهت طرح در کمیسیون درجه بندی نمودند گواهینامه درجه بندی سه ساله اعطا می شود.
وی از اتمام فاز دوم  طرح درجه بندی اماکن اقامتی جزیره قشم تا پایان تابستان امسال خبر داد و افزود: در فاز سوم این طرح، عامل تطبیق موظف به نظارت، پایش، مشاوره و سنجش مستمر اماکن اقامتی به مدت سه سال و به منظور رشد این واحدها است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از سه محور تجهیزات، کیفیت خدمات به مشتری و توسعه پایدار به عنوان اهداف این طرح یاد کرد و گفت: در استانداردهای جدید ارزیابی و درجه بندی تاسیسات مراکز اقامتی الویت داشت تجهیزات مناسب و مورد نیاز مشتری و تامین خواسته گردشگر است.
جعفری بیان کرد: دستیابی به توسعه پایدار در گردشگری منطقه آزاد قشم زمانی محقق می شود که یک گردشگر کم توان نیز بتواند از امکانات اماکن اقامتی و پذیرایی استفاده کند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، در حال حاضر 46 هتل، 19 هتل آپارتمان و 16 مهمان پذیر در جزیره آماده ارائه خدمات به گردشگران است.
لازم به ذکر است، نخستین کمیسیون درجه بندی اماکن اقامتی منطقه آزاد قشم با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایندگان جامعه هتلداران قشم، اعضای کمیته درجه بندی و نماینده عامل تطبیق در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو