اولویت کنونی منطقه آزاد ارس افزایش سرمایه گذاری است

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان جلفا، گفت: افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی و جذب تسهیلات برای فعالان اقتصادی جزو اولویت های اولیه سازمان منطقه آزاد ارس است.

به گزارش فرینا، صفر شاسفند در این مراسم، با اشاره به اولویت های منطقه آزاد ارس، تصریح کرد: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی که در برنامه ششم توسعه نیز بر این موضوع تاکید شده است و جذب تسهیلات برای فعالان اقتصادی، جزو اولویت های اولیه سازمان قرار دارد.  
وی افزود: برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی، ساماندهی وضعیت موجود در حوزه های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و تجارت نیز جزو اولویت های اصلی سازمان منطقه آزاد ارس است. 
شاسفند گفت: منطقه آزاد ارس تلاش دارد تا با برنامه ریزی و مدیریت صحیح، در مقابل تهدیدهای اقتصادی کشور ایستاده و به کمک مسئولان کشور، تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کند. 
وی با اشاره به اینکه چالش های پیش روی توسعه منطقه آزاد ارس در هفته های گذشته جمع بندی شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه رفع 14 مورد از این چالش ها جلساتی با فعالان منطقه و اعضای هیات دولت تشکیل شده است. 
قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، در ادامه گفت: در نشستی که با حضور مسئولان اقتصادی کشور، اعضای کمیسیون اقتصادی و مدیران بانک های عامل به میزبانی ارس برگزار شد، بسیاری از مشکلات این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در آینده نزدیک اثرات مثبت تصمیمات اخیر در منطقه آزاد ارس مشاهده خواهد شد. 
شاسفند تاکید کرد: حضور چندین باره استاندار آذربایجان شرقی در منطقه آزاد ارس نیز باعث شده است که ایشان از نزدیک در جریان فعالیت ها و اقدامات قرار گرفته و تصمیمات خوبی در زمینه رفع موانع اتخاذ شود. 
وی ضمن اشاره به مباحث گمرکی در منطقه آزاد ارس، عنوان کرد: پیرو برنامه ریزی های صورت گرفته در روزهای آتی جلسات مشترک گمرک جلفا با سرمایه گذاران و سازمان منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد. 
شاسفند ادامه داد: شعبه های بانک های مختلف نیز برای ارائه تسهیلات و خدمات بانکی مناسب در منطقه آزاد ارس افتتاح می شوند و در اولین اقدام، بانک مسکن شعبه اصلی خود را در منطقه دایر خواهد کرد. 
وی در پایان تصریح کرد: تامین برق برای واحدهای صنعتی تا زمان تاسیس نیروگاه 500 مگاواتی و تخصیص سهمیه کالای مسافر به تجار منطقه، موضوع اصلی تلاش این روزهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس است و تلاش داریم تا تمام مشکلات در این حوزه ها برای فعالیت هر چه بیشتر صاحبان صنایع و تجار مرتفع شود. 
گفتنی است، در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان جلفا که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، صادق احمدی به عنوان فرماندار شهرستان جلفا معرفی شد. در این مراسم، محمد فیض الهی به عنوان بخشدار مرکزی جلفا، عباس عادلی فر به عنوان بخش دار سیه رود و بهمن قلی پور به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری جلفا منصوب شدند. داود گرشاسبی، فرماندار سابق شهرستان جلفا به سمت معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند منصوب شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو