مهم‌ ترین رکن توسعه جوامع، منابع انسانی و نیروی آموزش دیده است

اولین نشست تخصصی کارگروه های شورای راهبردی آموزش و پروش مناطق آزاد با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و مجتبی زینی وند معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیر دولتی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش فرینا، ضرورت تمرکز زدایی در ساختار هرمی آموزش و پرورش و واگذاری اختیارات به ادارات آموزش و پرورش مناطق آزاد از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.
محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست گفت: اصلی ترین وظیفه آموزش و پرورش مناطق آزاد توانمندسازی منابع انسانی اعم از دانش آموزان، اولیاء و کادر تعلیمی و تربیتی مدارس است. 
وی افزود: تمرکز بر این وظایف و فعالیت ها از جانب وزارت آموزش و پرورش و سازمان های مناطق آزاد در اولویت همکاری های دو جانبه میان این دو دستگاه است. 
محمد ابراهیم موذنی نماینده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در وزارت آموزش و پرورش هم در این نشست به سابقه شکل گیری شورای راهبردی آموزش و پرورش در مناطق آزاد طی سال های۹۴ تا ۹۷ اشاره کرد و گفت: ضرورت تمرکز زدایی در ساختار هرمی آموزش و پرورش و واگذاری اختیارات به ادارات آموزش و پرورش مناطق آزاد رمز توسعه سرمایه های انسانی و ارائه الگوی ارتقای تعلیم و تربیت در مناطق آزاد است. 

ارتقاء توسعه اقتصادی رابطه‌ ای ناگسستنی با کیفیت آموزش‌ و پرورش دارد
نماینده وزیر در آموزش و پرورش مناطق آزاد نیز در این نشست ارتقاء توسعه اقتصادی و بسط رفاه اجتماعی و امنیت را دارای رابطه ‌ای ناگسستنی با کیفیت آموزش و پرورش دانست.
رسول پاپایی مدیر شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: مشارکت همه دستگاه ‌ها برای سرمایه ‌گذاری در آموزش و پرورش مورد تاکید و مطالبه مسئولان ارشد نظام بوده و هم پیوندی سازمان مناطق آزاد با وزارت آموزش و پرورش گامی عملی در پاسخ به این مطالبه و اقدامی درست در راستای توسعه اقتصادی و فرهنگی است.
پاپایی به قانون شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با هدف اجرای قانون شوراها و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات جهت ارتقا و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش و با تکیه بر اجرای ماده 27 مصوب قانون مناطق ازاد تجاری، آیین نامه اجرایی چگونگی اداره اموزش و پرورش این مناطق تهیه و تدوین ابلاغ شده و در کارگروهای تخصصی چگونگی اجرایی‌شدن آن در حال نهایی‌شدن است.
مدیر شوراهای آموزش و پرورش افزود: اعضای شورای آموزش وپرورش مناطق آزاد تجاری و صنعتی نقش مهمی در سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی امور مربوط به تعلیم و تربیت این مناطق دارند و ما هم در آموزش و پرورش با رعایت مصالح حاکمیتی و کلان این نهاد مهم تلاش می‌کنیم زمینه‌های تفویض اختیار به مدیران آموزش و پرورش و تحقق آرمان " آموزش و پرورش الگو " در این مناطق را فراهم سازیم.
نماینده وزیر در آموزش و پرورش مناطق آزاد، ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزش و پرورش؛ جذب و نگهداشت نیروی انسانی کارا و زمینه‌سازی برای اجرای سند تحول در مدارس مناطق آزاد را بخشی از اهداف همکاری‌های دو جانبه عنوان کرد.

توجه به زیرساخت‌ها و نیروی انسانی لازمه الگو شدن آموزش‌ و پرورش مناطق آزاد
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، مهمترین هدف این سازمان را تسهیل فرایند امور برای بهترشدن امر تعلیم و تربیت عنوان کرد.
مجتبی زینی ‌وند گفت: مهم ترین هدف ما تسهیل فرآیند امور در راستای بهتر شدن امر تعلیم و تربیت است. 
او ادامه داد: یکی از مهم ترین تکالیف ما، استفاده از همه پتانسیل‌های سایر نهادها و سازمان‌ها برای کیفیت بخشی به امر آموزش و پرورش است. در این راستا سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آماده همکاری با سازمان مناطق آزاد برای توسعه آموزش و پرورش در این مناطق است.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی به جایگاه مهم نیروی انسانی در توسعه جوامع اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین رکن توسعه جوامع منابع انسانی و نیروی آموزش دیده است. این امر با افزایش کیفیت در روند تعلیم و تربیت مدارس قابل دسترس است.
زینی‌وند درباره الگو شدن آموزش و پرورش مناطق آزاد برای سایر مناطق آموزش و پرورش هم گفت: اگر قرار باشد آموزش و پرورش مناطق آزاد به عنوان الگویی برای سایر مناطق آموزش و پرورش باشند باید به زیرساخت‌ها و نیروی انسانی بیشتر توجه کنند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو