معافیت سهم بیمه کارفرمایان با اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی

رئیس تامین اجتماعی شهرستان قشم از طرح معافیت سهم کارفرما به ازای به کار گیری یک فارغ التحصیل از مجموع دو نیروی کار در هر کارگاه، به عنوان بسته تشویقی سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان در حوزه تولید و خدمات نام برد.

به گزارش فرینا، عباس اکبری در نشست با خبرنگاران بمناسبت هفته تامین اجتماعی (19 تا 25 تیرماه) افزود: کارفرمایان با ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی تا پایان امسال و احتمالا قابل تمدید در سال آینده از معافیت 23 درصدی برخوردار می شوند.

بخشودگی جرایم بیمه ای 350 واحد کارگاهی جزیره
وی از طرح خوش حسابی برای کمک به واحدهای تولیدی و خدماتی هم سخن گفت و اعلام کرد: 350 واحد کارگاهی این شهرستان با استفاده از مدت زمان 10 اردیبهشت تا 10 تیر ماه امسال و پرداخت بدهی های معوقه خود توانستند از 20 میلیارد ریال بخشودگی جرایم تامین اجتماعی برخوردار شدند.
رئیس تامین اجتماعی شهرستان قشم با اشاره به اینکه مبلغ مطالبات این اداره از واحدهای مختلف در جزیره قشم به 440 میلیارد ریال رسیده است، افزود: ادارت و نهادهای دولتی قشم حدود 8 میلیارد ریال به این اداره بدهکارند و بقیه مطالبات به شرکت ها، پیمانکاران، کارگاه های تولیدی، خدماتی و صنعتی مربوط می شود.

نیمی از جمعیت 150 هزار نفری قشم بیمه هستند
او در بخش دیگری از سخنان خود جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی قشم را 72 هزار و 304 نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به جمعیت حدود 150 هزار نفری این شهرستان می توان عنوان کرد که نیمی از جمعیت این شهرستان بیمه هستند.
رئیس تامین اجتماعی شهرستان قشم گفت: 23 هزار و 709 بیمه اصلی، 21 هزار و 550 بیمه اجباری، 422 بیمه اختیاری، 389 بیمه حِرَف و مشاغل آزاد، 191 مورد از بیمه مربوط به رانندگان، 112 مورد بیمه بخش بافندگان و صنایع دستی، 817 بیمه کارگر ساختمانی، 54 بیمه شده خادم مساجد، 168 بیمه بیکاری و 5 مورد بیمه باربری بخشی از پرونده های بیمه شهرستان قشم است.
وی اعلام کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی شهرستان قشم در سال گذشته با رقمی معادل 23 هزار و 709 مورد، در مقایسه با سال 95 از رشد 6 درصدی برخوردار بوده است.
اکبری ادامه داد: تعداد بیمه شده های تبعی این اداره به 44 هزار و 846 نفر ، مستمری بگیران شامل 874 بازنشسته، 118 از کارافتاده و یک هزار و 426 نفر بازمانده به دو هزار و 418 نفر می رسد و یک هزار و 431 نفر هم مستمری بگیران تبعی تامین اجتماعی شهرستان قشم هستند.

پرونده های کاغذی تامین اجتماعی قشم، الکترونیکی می شوند
رئیس تامین اجتماعی شهرستان قشم از الکترونیکی شدن پرونده های کاغذی در قشم خبر داد و گفت: امسال قرار است در فاز دوم این طرح حدود 30 هزار پرونده کاغذی با انجام اسکن به سیستم الکترونیکی تبدیل شوند و پرونده همه افراد در کل کشور قابلیت رویت و ارائه خدمات باشد.
به گفته وی، فاز نخست این طرح با هدف حذف پرونده های کاغذی سال گذشته در دستور کار اداره تامین اجتماعی شهرستان قشم قرار گرفت و مراحل الکترونیکی کردن آنها به اتمام رسید.

شمار کارگاه های فعال قشم به 2915 واحد رسد
او با اعلام اینکه تعداد کارگاه های دایر و بیمه شده قشم به دو هزار و 915 واحد رسیده است، افزود: 341 کارگاه در غالب کارگاه های پیمانکاری فعالیت می کنند، در 386 کارگاه یک نفر بیمه شده، شمار بیمه شده های دو نفره کارگاه ها به 378 واحد رسیده و در 387 کارگاه هم به ازای هر گارگاه 3 نفر بیمه شده داریم.
رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان قشم ادامه داد: شمار کارگاه های 4 نفر بیمه شده به 343 مورد رسیده، 266 کارگاه این شهرستان با 5 نفر بیمه شده در هر کارگاه مشغول فعالیت هستند، 410 واحد بین 6 تا 10 نفر، 327 واحد بین 11 تا 50 نیروی بیمه شده و در 77 کارگاه فعال این شهرستان هم به ازای هر کارگاه بالای 50 نفر بیمه شده مشغول به کار هستند.
وی از صادر شدن سه هزار و 616 سند با پرداخت 40 میلیارد ریال در غالب تعهدات کوتاه مدت سال گذشته تامین اجتماعی شهرستان قشم شامل هزینه وسایل کمک پزشکی، هزینه کفن و دفن، ازدواج، بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری، مقری بیمه بیکاری، غرامت نقص عضو و هزینه سفر بیمار و همراه به عنوان بخشی از خدمات این اداره نام برد.
به گفته اکبری، 173 میلیارد ریال هم سال گذشته به مستمری بازنشستگان، از کار افتادگی ها و مستمری بازماندگان در غالب پرداختی های بلند مدت این اداره واگذار شده است.
پرداخت 10 میلیارد ریال عیدی مستمری بگیران در سال گذشته بااضافه 5 میلیارد ریال تفاوت حقوق مستمری بگیران علاوه بر حقوق سال 97 آنان هم از موضوعات دیگری بود که وی از آنها به عنوان دیگر اقدامات تامین اجتماعی یاد کرد.
وی اظهار داشت: از 23 هزار و 991 دفتر چه بیمه صادر شده در سال گذشته، سه هزار و 745 مورد آن به افراد بیمه شده اصلی و تبعی جدید و 655 مورد هم مربوط به صدور دفترچه های المثنی مربوط می شود.
اکبری گفت: با تبدیل شدن خدمات الکترونیکی در اداره تامین اجتماعی شهرستان قشم و راه اندازی سرویس رومینگ سال گذشته 24 هزار و 338 فقره لیست اینترنتی از کارگاه ها دریافت کردیم و پنجهزار و 772 مورد ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی هم از طریق سیستم الکترونیکی انجام شد.
وی یادآور شد: نام نویسی متمرکز، محاسبه پرداخت بیمه بیکاری، محاسبه و پرداخت کمک هزینه دفن و کفن، کمک پزشکی، هزینه های سفر بیمار، غرامت دستمزد ایام بیماری، هزینه ازدواج، حقوق مستمری بگیران و بازرسی الکترونیک و هوشمند کارگاه ها نیز با روش سیستماتیک انجام می شود که نقش مهمی در حذف کاغذ، کاهش زمان و پیشگیری از ترافیک به همراه دارد.
در تقویم رسمی کشور، 19 تا 25 تیر ماه هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو