برگزاری نشست هیأت موسس «بورس بین الملل» در مناطق آزاد

نشست هیأت موسس بورس بین الملل در مناطق آزاد با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و محمد خزاعی رییس سازمان سرمایه گذاری خارجی در تهران برگزار شد.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در این نشست با اشاره به ضرورت استفاده از منابع پایدارتر برای تضمین فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد گفت: تاکید دولت بر این است که فعالیت مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی برای حیات اقتصادی کشور ضروری است. 
وی ادامه داد: مناطق آزاد می توانند الگوهای جدیدی در فعالیت های اقتصادی کشور خلق کنند و فرصت تعمیم نتایج این الگوها به کل کشور از مناطق آزاد مورد انتظار است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: استفاده از ظرفیت «بورس بین الملل» در مناطق آزاد به منظور تامین مالی ارزی از محل منابع خارجی در دستور کار قرار دارد. این ماموریت بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و با مشارکت و همکاری سازمان سرمایه گذاری خارجی، صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی، سازمان بورس، وزارت امور اقتصادی و دارایی، فعالان اقتصادی کشور و صاحبنظران این حوزه صورت می پذیرد. 
وی افزود: آیین نامه بورس بین الملل در مناطق آزاد کشور در شورای عالی بورس به تصویب رسید و پس از تصویب نهایی در شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی اجرا خواهد شد. 
مرتضی بانک تاکید کرد: «بورس بین الملل در مناطق آزاد» سکوی پرتاب اقتصاد به سوی موفقیت های بیشتر است و مناطق آزاد کشور به ابزارهای نوین کسب و کار همچون مراکز پولی و مالی، بازار سرمایه و بورس بین الملل مجهز می شوند. 
وی اظهار داشت: امروزه استفاده از امکانات و توانمندی بازارهای پولی ـ مالی و بازار سرمایه در مناطق آزاد برای بهره برداری هر چه بهتر فعالان اقتصادی و رشد و توسعه منطقه بیش از هر زمان دیگری اولویت دارد و در ادامه ایجاد مراکز آزاد مالی به مناطق آزاد کشور کمک می کند تا فرصت های سرمایه گذاری این مناطق به صورت جامع و کامل به مخاطبان هدف ارائه شود. 
او ادامه داد: هر روز اتفاقات جدیدی در بازارهای پولی و مالی جهان در حال رخ دادن است و مناطق آزاد با وجود محدودیت ها و سیاست های عمومی نباید از این جریان کسب و کار نوین باز بماند.
مشاور رییس جمهور با بیان اینکه تاکید مستمر بر استفاده از منابع داخلی تا یک فرصتی و زمان خاصی امکان پذیر است گفت: برای توسعه و پیشرفت مطمئنا هر روز باید به سمت منابع جدید برویم و آنها را کشف و احصاء کنیم.
لازم به ذکر است هیأت موسس «بورس بین الملل» در مناطق آزاد کشور را فعالان بازارهای پولی، مالی و بیمه و همچنین صاحبان صنایع بزرگ کشور تشکیل می دهند. 
 

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو