راه برون‌رفت از تحریم‌ها بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی هستند

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: راه برون‌رفت از تحریم‌ها بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی هستند و اگر بخش خصوصی فعال در کشور داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم تحریم هایی که بر کشور ما واردشده پشت سر بگذاریم.

به گزارش فرینا، ابوالفضل روغنی در سومین همایش تجلیل از صنعتگران و خادمان صنعت منطقه آزاد اروند که در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شدافزود: راه برون‌رفت از تحریم‌ها بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی هستند.
روغنی بابیان اینکه باید در شرایط کنونی در کشور، مقاومت کنیم تا بتوانیم دفاع از کیان خویش را به همه دنیا نشان دهیم، گفت: اگر بخش خصوصی فعال در کشور داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم تحریم‌هایی که بر کشور ما واردشده را پشت سر بگذاریم.
وی افزود: باید اقتصاد به دست صاحبان اصلی خودش یعنی بخش خصوصی سپرده شود چراکه همواره خصوصی‌سازی مورد تأکید مقام معظم رهبری و تمام مقامات کشور بوده است.در شرایط کنونی که صنعت وضعیت خوبی ندارد، باید به این مهم توجه کنیم.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: محور برون‌رفت از شرایط سخت اقتصادی را اگر بنگاه‌های کوچک در نظر بگیریم، باید این بنگاه‌ها موردتوجه قرار گیرند و اگر با یک وحدت و خودباوری تحریم‌های داخلی را از بین ببریم می‌توانیم مقابل تحریم‌هایی که از خارج وارد می‌شود ایستادگی کنیم.
روغنی افزود: در  این راستا بانک‌ها و تأمین اجتماعی باید کمک کرده و سهم بخش خصوصی بزرگ‌تر شود. در بسیاری از کشورها محور توسعه و پیشرفت همین بنگاه‌های اقتصادی کوچک بودند که برای نمونه می‌توان به کشورهای ایتالیا و مالزی اشاره کرد.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: پرداخت وام‌های کم‌بهره در منطقه آزاد اروند، امتیاز بزرگی است که در اختیار صنعتگران قرار داده می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.