موافقت شورای عالی ارزیابی محیط زیست قشم با طرح پرورش میگو چهار شرکت در جزیره

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از موافقت اعضای شورای عالی ارزیابی محیط زیست این سازمان با طرح های پرورش میگو به عنوان پروژه های مشمول ارزیابی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد هاشم داخته افزود: طرح های پرورش میگو در جزیره قشم با اختصاص حدود ۶۰۴ هکتار زمین به چهار شرکت سرمایه گذار خصوصی در هشتمین جلسه شورای عالی ارزیابی محیط زیست این سازمان در تهران مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

داخته گفت: چهار شرکت صافی دریایی قشم، اتحاد مِهر کانی، پدیده صدف و پارسیان مُبتکر با ارائه مطالعات ارزیابی، حدود ۶۰۴ هکتار زمین برای پرورش میگو دریافت می کنند.
وی با اعلام اینکه مطالعات ارزیابی محیط زیست شرکت های پرورش میگو به عنوان صنایع سبز موجب اشتغالزایی در این منطقه می شود، افزود: نظارت دقیق بر مراحل ساخت این  طرح ها تا دوره بهره برداری و نهایتا ایجاد اشتغال پایدار در جزیره از سوی مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با جدیت پیگیری می شود.
مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بیش از ۶۰۰ هکتار زمین در  جزیره با سیاست های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در سه سال گذشته به صنعت پرورش میگو اختصاص یافته و هم اینک قشم به یکی از قطب های مهم این حوزه شیلاتی تبدیل شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو