مرتضی بانک: مردم ایران چشمداشتی به حقوق دیگر ملت ها ندارند/ مردم اجازه نمی دهند حقوق حقه شان پایمال شود

مشاور رییس جمهور گفت: مردم ایران چشمداشتی به حقوق دیگر ملت ها ندارند اما هیچوقت اجازه نمی دهند حقوق حقه شان پایمال شود.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در جمع فعالان اقتصادی، نمایندگان اصناف و اتاق بازرگانی، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: دولت همراه با مردم از موانع عبور خواهد کرد. دولت تلاش می کند با کم کردن قوانین متعدد و موازی در فعالیت های اقتصادی دست و پای فعالان این عرصه را باز کند.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی تقویت تولید با هدف صادرات از اهداف و برنامه های کشور است که این مهم در مناطق آزاد نیز به شکل جدی در حال پیگیری است.
مرتضی بانک افزود: ایجاد زنجیره های همکاری میان سرمایه گذاران بزرگ و کوچک باعث پیشرفت اقتصادی مناطق آزاد می شود.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: هدف و برنامه ما در مناطق آزاد ایجاد فضای امن و شرایط مناسب برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: اعمال فشار در عرصه های بین المللی از سوی برخی کشورها غیر قابل انکار اما قابل مقابله است.
وی گفت: دولت می داند که عبور از این شرایط جدید فقط با همراهی مردم ممکن است. بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، کشور دچار بحران و بن بست نیست و می بایست به دنبال راهکارها باشیم.
بانک خطاب به سرمایه گذاران اظهار داشت: رفع مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در چابهار با جدیت پیگیری و دنبال می شود. سرمایه گذاران در مناطق آزاد هم کمک کنند تا مشکلات کاهش پیدا کند. 
وی گفت: تعریف و قانون منطقه آزاد در راستای تسهیل شرایط برای فعالیت های اقتصادی است و بنا نیست در این محدوده ها قانون گریز باشیم. 
مشاور رییس جمهور ادامه داد: وضع بعضی از قوانین فراگیر است و بنا به ضرورت و شرایط تصویب شده است.
بانک گفت: مسائل پیش آمده بعد از ابلاغ ضرورت ثبت سفارش با توجه به شکل فعالیت در مناطق آزاد مشکل ساز شد که با جدیت پیگیری و حل و فصل شده و امیدواریم تا هفته آینده با اتصال به سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت مرتفع شود.
به گزارش فرینا، در دومین روز از حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد چابهار، نشستی با حضور فعالان اقتصادی، نمایندگان اصناف، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان این منطقه  برگزار شد. 
این نشست با محوریت ارائه راهکارهای توسعه همکاری و بررسی چالش ها به منظور رفع موانع و مشکلات برگزار شد.
مباحث مالیاتی، ثبت سفارش، تامین ارز، ارزش افزوده و تاکید بر رعایت قوانین و مقررات مناطق آزاد در این نشست توسط فعالان اقتصادی مطرح شد.
در این نشست علاوه بر مرتضی بانک، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و معاونین و مدیران این سازمان، اکبر افتخاری معاون تولید، صادرات و فناوری و محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق و درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حضور داشتند.
مرتضی بانک در سفر به منطقه آزاد چابهار علاوه بر کلنگ زنی چند پروژه از مراکز تولیدی و خدماتی، گردشگری و عمرانی و زیربنایی در این منطقه نیز بازدید کرد. 


 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو