تعداد بانوان در پست های مدیریتی فرودگاه امام دوبرابر می شود

راه اندازی اتاق مادر و کودک، صدور مجوز مهد کودک، تدوین سند راهبردی عدالت جنسیتی و استقرار مشاور خانواده در شهر فرودگاهی امام از مهمترین مباحث مطرح شده در چهارمین نشست مشاوران امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی بود.

به گزارش فرینا؛ چهارمین نشست مشاوران امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی با حضور دکتر عرفانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان، ابراهیمی عضو هیئت مدیره و مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور بانوان و بوژآبادی مشاور امور بانوان مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) 27 تیرماه در شهر فرودگاهی امام برگزار شد.
بوژآبادی در این نشست از صدور مجوز مهدکودک شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از آنجا که دستگاه های دولتی بنابر مصوبه دولت مجاز به استفاده از بودجه خود برای تأسیس مهدکودک نیستند، مهدکودک شهر فرودگاهی امام زیر مجموعه شرکت تعاونی مصرف شکل گرفت و ما توانستیم با راه اندازی و بازسازی این مجموعه، دغدغه مادران شاغل را برطرف کنیم.
مشاور امور بانوان مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: استقرار روان شناس و مشاور خانواده در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) یکی از مباحث نشست های قبل بود که خوشبختانه از دو هفته پیش به مرحله اجرایی رسید و هم اکنون متخصصان دکتری مشاوره خانواده یک روز در هفته به صورت رایگان به کارکنان مجموعه خدمات مشاوره ای ارائه می کنند.
وی با اشاره به راه اندازی "اتاق مادر و کودک" در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر فرودگاهی به عنوان یک دستگاه خدمت رسان معرفی شده است، باید خدماتی را برای بانوان مسافر به عنوان جامعه دوم هدف تدارک می دید که در این راستا امکانات مناسب برای اتاق مادر و کودک آماده شده و به زودی افتتاح می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش ساعت کاری بانوان با دستور مهندس آدم نژاد در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) عملیاتی شده است که هم اکنون در 90 درصد واحدها در حال اجراست.
در ادامه این نشست، دکتر عرفانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان به ارائه گزارشی از جلسه بامداد امروز با هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: آقای آدم نژاد قول دادند که تا پایان امسال تعداد حضور بانوان در سطح مدیریتی شهر فرودگاهی را دو برابر کنند و آنان را از 5 نفر به 10 نفر افزایش دهند.
وی عنوان کرد: برای اجرایی شدن این قول باید بانک اطلاعاتی بانوان شهر فرودگاهی امام (ره) تشکیل شود و رزومه افراد، تجربیات، شایستگی ها و توان مدیریتی بانوان شاغل در این مجموعه گردآوری و ارزیابی شود.
مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأکید برنامه ششم توسعه بر پیاده سازی موضوع عدالت جنسیتی در دستگاه های اجرایی کشور گفت: برای این کار باید یک سند راهبردی در وزارتخانه تدوین شود تا دستورالعمل ها و وظایف هر دستگاه به روشنی تبیین و مشخص گردد و خبر خوب اینکه آقای آدم نژاد تأمین هزینه و حمایت های لازم برای اینکار را تقبل کردند.
در پایان این نشست، اعضای حاضر در چهارمین نشست مشاوران امور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی از مراحل احداث و تکمیل ترمینال گالری سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بازدید کردند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو