آغاز به کار پروژه فیبر نوری (FTTb) در شهرک صنعتی آبادان

پروژه فیبرنوری و نظارت تصویری شهرک صنعتی آبادان به منظور افزایش خدمات دسترسی به پهنای باند اینترنت ، ارتقاءکیفیت و افزایش پهنای باند در اختیار ، ارایه خدمات یکپارچه نظیر شبکه دوربین های مداربسته ، مراکز تلفن ، تلویزیون و ... در منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد.

به گزارش فرینا، موعود شمخانی معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این پروژه به منظور ایحاد بستر پایدار، ایمن وکاهش هزینه تمام شده دسترسی به دیتا تعریف و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا اجرا می شود.
وی افزود: دسترسی به شبکه جهانی اینترنت، شبکه های داخلی کشور (اینترانت)، دسترسی به امکانات و فضای دیتاسنتر در منطقه، استقرار کامل شبکه نظارت تصویری و انتقال آن به مرکز پایش تصویر منطقه از جمله اهداف این پروژه است.
وی با اشاره به خدمات گسترده قابل ارائه در بستر فیبرنوری گفت: این پروژه به همت مدیریت زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان در مدت زمان 12 ماه با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد ریال به اجرا در خواهد آمد.
شمخانی ادامه داد: با توجه به نیاز کاربران به پهنای باند بیشتر در حوزه صنعت و همچنین توسعه زیرساخت های شبکه قدیمی، این پروژه بر اساس ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان در اﻓﻖ 1404 اجرا می گردد.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین گفت :اجرای زیرساخت های فیبرنوری یکی پروژه از بی بدیل ترین پروژه های ارتباطی مورد نیاز نسل آینده منطقه است که محدودیتی در پهنای باند ندارد و سرعت‌های صدها مگابیتی را نیز پوشش می‌دهد، در مقایسه با سیم مسی، هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی را کاهش می‌دهد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو