ایجاد 10 هزار فرصت شغلی جدید در منطقه آزاد اروند

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند از ایجاد 10هزار فرصت شغلی جدید در سال 96در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عبدالله کعبی افزود: این تعداد شغل در بخش های صنعت ، خدمات ، گردشگری و کارآفرینی با تسهیلات منطقه آزاد اروند ایجاد شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی ، سرمایه گذاری و گردشگری در منطقه آزاد اروند افزود: محور توسعه این منطقه صنعت گردشگری خواهد بود که با توجه موقعیت مناسب جغرافیایی و دسترسی به آبهای آزاد ، امسال زیرساخت گردشگری بهبود می یابد.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد 15هزار فرصت شغلی هدف گذاری امسال در منطقه آزاد اروند بیان کرد و افزود: بخش مهمی از حجم اشتغال در منطقه در گردشگری شکل خواهد بود.
کعبی با اشاره به اینکه ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند هر ماه روان تر می شود افزود: حذف ویزا برای گردشگران خارجی گامی مهم در احیای صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال در منطقه آزاد اروند بود.به گفته وی در شش ماه اخیر بیش از 400هزار گردشگر خارجی که عموما از اتباع عراقی بودند وارد منطقه آزاد اروند شدند.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند ، توسعه و ساخت هتل های جدید رویکردی جدی برای توسعه گردشگری در شهرهای بندری آبادان و خرمشهر بیان کرد و افزود: منطقه آزاد اروند از ساخت های هتل های پنج ستاره حمایت می کند.
شایان ذکراست از آذر ماه سال گذشته با استفاده از قانون اداره مناطق آزاد کشور ، ورود بدون ویزای گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند آزاد اعلام شد.
شهرهای بندری خرمشهر ، آبادان و مینوشهر(جزیره مینو) در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده اند.محدوده منطقه آزاد در بهمن ماه 1384 که آغاز فعالیت این منطقه بود 17هزار هکتار تعیین شد ولی با موفقت هیئت دولت در سال 1392 ، محدوده این منطقه به بیش از 34هزار هکتار افزایش یافت. 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو