آمادگی منطقه آزاد ارس برای مرمت و تقویت ابنیه تاریخی ارس

محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دیدار با علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار واگذاری مجموعه تاریخی کردشت به ارس شد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در این دیدار گفت: آثار تاریخی منحصربفردی در حاشیه رود ارس وجود دارند که در صورت مرمت و حفاظت می توانند نقش مهمی در رونق تجارت و معیشت جوامع محلی و جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشند.
وی تصریح کرد: مجموعه های تاریخی کاروان سرای خواجه نظر، حمام تاریخی جلفا، پل ضیاء الملک و خانه تاریخی ثقه الاسلام و سایر بناهای تاریخی به منظور جذب گردشگر و تاکید بر هویت تاریخی این منطقه از جمله آثاری است که توسط سازمان منطقه آزاد ارس مورد حفظ و مرمت قرار گرفته اند.
نریمان همچنین اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن بنای حمام تاریخی کردشت به محدوده نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس، درصورت واگذاری این بنا به ارس امکان حفظ و مرمت و جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم خواهد شد.
گفتنی است حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سرمایه گذاران در زمینه اقاماتگاه ها و هتل ها از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بوده است.
منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و هم مرز با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان بوده که با جذب سرمایه گذاران و فعالیت در زمینه های تولید، تجارت، کشاورزی، صادرات و انبارداری، ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد منابع درآمدی جدید برای ارسوندان و جذب سرمایه گذاران در صنعت گردشگری دارد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو