برگزاری دوره آموزش کمک های اولیه در روستاهای قشم

مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آموزش کمک های اولیه با مساعدت جمعیت هلال احمر شهرستان قشم ویژه دانش آموزان و دیگر اقشار مردم در روستاهای جزیره ارائه می شود.

به گزارش فرینا، تراب ذاکری اعلام کرد: کمک های اولیه برای روستاییان زیر نظر جمعیت هلال احمر شهرستان قشم با ارائه مباحث تئوری و عملی آموزش داده خواهد شد.
وی افزود: در این دوره ها انواع روش های برخورد با مصدومین در شرایط مختلف همچون تصادفات جاده ای، زلزله، سوختگی، آتل بندی، پانسمان، بانداژ و ... آموزش داده می شود.
به گفته مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم، جمعیت هلال احمر شهرستان قشم به افرادی که این دوره ها را به مدت 22 ساعت با موفقیت سپری کنند گواهی نامه معتبر اهدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش  کمک های اولیه پیش بیمارستانی برای همه افراد و خانواده ها عنوان کرد: طبق آمارهای رسمی اکثر حوادثی که در جریان زندگی روزمره اتفاق می افتد، برای همه مردم آشنایی با کمک های اولیه و شیوه درست اجرا کردن آن امری ضروری است.
به گفته وی، شرکت کنندگان پس از طی این دوره ها می توانند به صورت داوطلبانه به عضویت جمعیت هلال احمر درآمده و با سپری کردن دوره های تخصصی امداد و نجات در زمان بروز حوادث مختلف با جمعیت هلال احمر شهرستان قشم همکاری داشته و به مصدومان امدادرسانی کنند.
ذاکری اظهار کرد: دوره های آموزش کمک های اولیه قرار است همزمان با اجرای طرح های معاینات ادواری دانش آموزان در 67 روستای جزیره قشم برگزار شود.
شهرستان قشم متشکل از جزایر قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو