آغاز صادرات نفت و گاز از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

مدیر اقتصاد و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از آغاز صادرات نقت و گاز از این منطقه خبر داد و گفت: این منطقه به عنوان گمرک مبدا مجاز به تشریفات صدور محموله های مایع نفت و گاز تعیین شده است.

به گزارش فرینا، حسین زارعی گفت: تاکنون بیرجند در بحث ترانزیت و انتقال هیدروکربن ها به افغانستان گمرک تخصصی نداشته و افراد باید از طریق ماهیرود یا شهرهای دیگر اقدام می کردند اما اکنون این گمرک تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند راه اندازی شده است.

زارعی با اشاره به آمار بالای درخواست کنندگان صادرات نفت و گاز از منطقه ویژه بیرجند افزود: قبلا این کار از یزد ، مشهد، اصفهان و سایر استان ها انجام می شده است.

وی با تاکید بر اینکه نفت و گاز از دو طریق ترانزیت و بورس منتقل می شود گفت: تردد کامیون ها و استقرار واحدها در منطقه ویژه اقتصادی باعث رونق اشتغال و حمل و نقل در استان می شود.

مدیر اقتصاد و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با بیان اینکه روزانه 400 کامیون درخواست صادرات هیدروکربن از استان وجود دارد گفت: در حال حاضر 2 واحد هیدروکربن در منطقه ویژه بیرجند به بهره برداری رسیده است.

زارعی ادامه داد: پیش از این ترانزیت خارجی در خراسان جنوبی با اختیار و مدیریت گمرک انجام می گرفت ولی با وجود منطقه ویژه اقتصادی به عنوان سرزمین محصور شده و درخواست های تجار و صادرکنندگان در صورتی که در صادرات فعال شود فرصت فوق العاده ای برای استان و کشور ایجاد خواهد شد.

مدیر اقتصاد و سرمایه گذاری منطقه ویژه بیرجند افزود: این مهم با تلاش و پیگیری های مجدانه کمرگات استان محقق شده و بر این اساس تمامی واحدهای تولیدی فعال استان در بحث مشتقات نفتی می توانند خدمات مربوطه را از طریق کمرگ منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی دریافت کنند.م

منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به عنوان بزرگترین مرکز در حال توسعه شرق ایران اردیبهشت سال 93 شروع به کار کرد و تاکنون چندین سرمایه گذار خارجی و داخلی در این منطقه مستقر شده اند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو