وجود زیرساخت ها در منطقه آزاد انزلی وضعیت مطلوبی برای ارتقاء استان گیلان ایجاد کرده است

ذبیح ا... نیکفر لیالستانی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت، با اشاره به عملکرد مناسب این سازمان در حوزه های زیرساختی و توسعه ای با بیان اینکه عملکرد توسعه ای منطقه آزاد انزلی موجب ارتقاء شاخص های گردشگری، تجاری، صنعتی و اشتغال استان شده است، گفت: فرآهم ساختن زیرساخت های فوق این منطقه در وضعیت مطلوبی قرار داده که این مهم می تواند زمینه افزایش رونق اقتصادی، بالارفتن میزان صادرات و ضریب اشتغال در سطح استان را پدید آورد.

به گزارش فرینا، ذبیح ا... نیکفر لیالستانی با قدردانی از اقدامات و طرح های سازمان منطقه آزاد انزلی طی سالهای اخیر، زیرساخت های گردشگری ایجاد شده در این منطقه را حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: طرح های زیرساختی در حوزه های گردشگری و امکانات تفریحی که در این منطقه ساخته و مورد بهره برداری گردشگران قرار می گیرد باید در سایر نقاط استان نیز ایجاد شود چراکه یکی از راهکارهای افزایش حضور گردشگران داخلی و به ویژه خارجی تکمیل زیرساخت های تفریحی گردشگری است.
نیفکر لیالستانی با اشاره به پروژه هاو زیرساخت های گردشگری ایجاد شده در منطقه در سالهای اخیر گفت:حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان به منظور پیشبرد اهداف توسعه ای استان و اشتغالزایی براساس عملیاتی سازی ظرفیت های استان در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.
وی به تجزیه و تحلیل ظرفیت های استان گیلان در حوزه ترانزیت بین المللی پرداخته و قرار گرفتن گیلان در کریدورهای بین المللی میان کشورهای آسیا و اروپا را برای کشور و مراودات بین المللی مهم اعلام کرد و افزود: با اتصال انزلی و منطقه آزاد انزلی به شبکه ریلی کشور از طریق بهره برداری از خط ریلی قزوین ـ رشت ـ انزلی توانمندیهای استان در بهره برداری و ایفای نقش موثر در کریدورهای تجاری افزایش می یابد و این مهم زمانی تکمیل می شود که خط ریلی کشور از طریق تکمیل این مسیر ریلی تا آستارا به شبکه راه آهن جمهوری آذربایجان و روسیه و اروپا متصل شود.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل زیرساخت های موجود حلقه های ترانزیتی کشور را در ارتباط با کشورهای خاورمیانه، آسیای میانه، قفقاز و دریای خزر به یکدیگر پیوند می زند و در این میان نقش منطقه آزاد انزلی با توجه به زیرساخت ها،مزایا و معافیت های قانونی آن، قابل توجه است.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افتتاح کریدور جدید میان چین و ایران را بسیار تأثیر گذار قلمداد کرد و در ارتباط با ظرفیت های مجتمع بندر کاسپین که اخیراً با پهلو گیری کشتی حامل بار از مسیر ترانزیتی چین، قزاقستان، ایران، علاوه بر بهره برداری از مسیر ترانزیتی جدید میان ایران و چین این بندر را وارد فاز جدیدی از فعالیت خود نموده گفت: مهمترین فرصتی که این بندر می تواند برای استان و کشور به ارمغان بیاورد حول محور افزایش ظرفیت های اشتغال، ترانزیت و صادرات کالای تولیدی در این منطقه و استان، توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و حمل و نقل است که علاوه بر استان گیلان می تواند در صنایع تبدیلی کشاورزی استان های شمالی نیز اثرات مثبتی بهمراه داشته باشد.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار همکاری مسئولین دستگاه های اجرایی استان گیلان برای تداوم مسیر توسعه ای در پیش گرفته شده از سوی منطقه آزاد انزلی شد و تأکید کرد که این همکاری می تواند ما را در جهت نیل به اهداف توسعه ای ترسیم شده استان در وضع مطلوب یاری رساند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو