پوست اندازی شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی برای ایفای موثر مسئولیت اجتماعی

شورای راهبردی شرکتهای پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، کارگروهی را مامور بررسی چالشها و ارائه راهکارهای بهبود شیوه اداره شورا کرد. 

به گزارش فرینا، در نشست شورای راهبردی منطقه، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پس از استماع گزارش عملکرد شورای راهبردی توسط دبیر این شورا و طرح جامع توسعه شهرستان ماهشهر که قرار است در قالب یک برنامه چهارساله اجرا شود، توسط فرماندار شهرستان، گفت: همه ی مدیران پتروشیمی با کلیات طرح توسعه شهرستان ماهشهر موافقند و حاضریم در ایفای مسئولیت اجتماعی خود سهیم باشیم و منابع مالی پروژه های تعریف شده در این طرح جامع را تا حد امکان تامین نماییم. 
 سید رضا نوروز زاده، افزود: دستگاههای اجرایی مربوطه که پروژه های آنها توسط فرمانداری تایید و به شورای راهبردی ارائه می‌شود، مسئول اجرای پروژه ها هستند و شورای راهبردی نقش تامین منابع را خواهد داشت؛ این امر باعث افزایش کیفیت و سرعت اجرای طرح ها می‌شود. 
نوروز زاده پیشنهاد کرد که کارگروهی از اعضای شورای راهبردی با محوریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تشکیل شود تا تغییرات لازم در خصوص برخی مسایل از جمله «بهبود فرمول تعیین سهم شرکتهای منطقه از مصوبات شورا» و «بررسی چالشها و راهکارهای مسائل پیش روی شورای راهبردی» را انجام دهد.
در این نشست، به پیشنهاد نوروز زاده و تصویب اعضای شورا، شرکتهای پتروشمی‌های بندرامام، رازی، شهید تندگویان، مارون، امیرکبیر، فن‌آوران و فجر عضو این کارگروه شدند. 
وی، در خصوص کمک شرکتهای پتروشیمی در اجرای طرح توسعه ی ماهشهر، گفت: زمانی که کمکهای شورای راهبردی به شهرستان در قالب یک برنامه و روشمند هزینه شود، بی تردید هم شرکتها رضایت خواهند داشت و هم مردم خوشحال خواهند شد؛ مردم تاثیر اجرای این برنامه را در شهر می‌ببنند. 
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با اشاره به مسائل ایمنی منطقه افزود: در طراحی های مهندسی ضرایب ایمنی را برای «روز مبادا» در نظر میگیرند وگرنه اگر تضمین باشد که حادثه ای رخ ندهد، نیاز به انجام هزینه و سرمایه گذاری در خصوص ایمنی نیست. 
نوروز زاده بر تقویت سازماندهی و آموزش واحد ایمنی و آتش نشانی مرکزی منطقه به عنوان پشتیبان HSE داخلی شرکتها تاکید کرد تا در حوادث احتمالی به کمک شرکتها بیاید.
همچنین در این نشست مقرر شد، موضوع خرید و تامین برخی تجهیزات آتش نشانی که توسط مدیریت HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی لیست شده اند و نحوه انجام کار و تقسیم هزینه های آن در کارگروه منتخب شورای راهبردی مطرح و در این خصوص هر چه سریعتر تصمیم گیری شود. 
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو