با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

امضای 4 قرارداد سرمایه گذاری در بندر چابهار

با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی، چهار قرارداد سرمایه گذاری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید بهشتی چابهار امضا شد.

به گزارش فرینا، صبح امروز چهار قرارداد سرمایه گذاری با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی در بندر شهید بهشتی چابهار امضا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در خصوص گفت: این قراردادها که به روش ساخت، بهره برداری و B.O.T است با توجه به اهمیت سواحل مکران و افق بلند مدت توسعه ای که برای بندر چابهار در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، منعقد شد.

بهروز آقایی افزود: قرارداد جمع آوری مواد کشتی ها به روش B.O.T با سرمایه گذاری ۱۹۵/۷۱۳  میلیارد ریال، احداث مخازن نگهداری LPG با سرمایه گذاری ۵۳۱/۸۲۵ میلیارد ریال، احداث مخازن فرآورده های نفتی به روش B.O.T با سرمایه گذاری 980 هزار میلیارد ریال واحداث انبار چند منظوره به روش B.O.T با سرمایه گذاری ۱۲۸/۱۵۵۵ میلیارد ریال منعقد شد.

آقایی گفت: امضای تفاهم نامه به منظور احداث مینی پالایشگاه با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلار به ظرفیت ۱۴ هزار بشکه بنزین، گازوییل و مازوت در روز و قابل توسعه تا ۴۰ هزار از دیگر اسنادی است که امروز مبادله می شود.

همچنین صبح امروز بهره برداری از دو دستگاه مکنده غلات در بندر انجام شد که با بهره برداری از این دو دستگاه و ورود این مکنده ها، تجهیزات بندر به روز تر و ارائه خدمات بهتر می شود.  

 قرار است، عملیات ساخت نخستین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی جنوب کشور در بندر شهید بهشتی چابهار که اوایل خرداد ماه امسال میان سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت توسعه تجارت زندگی به امضا رسیده بود، طی مراسمی آغاز شود.

این ترمینال با سرمایه‌گذاری دو هزار و 800 میلیارد ریالی، با ظرفیت اشتغالزایی ۳۷۵ نفر در زمینی به مساحت ۱۳هکتار احداث می شود و طی دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، مدت زمان استفاده از این ترمینال نیز۲۰ سال است.

گفتنی است، شب گذشته هیئتی متشکل از 5 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران ۹ دستگاه تابعه وارد چابهار شدند، آنها امروز از آخرین وضعیت پروژه‌های مختلف شامل بازآفرینی، حمل‌و‌نقل ریلی، دریایی و هوایی چابهار بازدید خواهند کرد.

این هیئت در معیت مرتضی باقری مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی امروز از شهر جدید تیس، مناطق حاشیه‌نشین، قطعه اول پروژه‌ راه‌آهن چابهار-زاهدان و فرودگاه چابهار بازدید می‌کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.