تخصیص 80 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: تکمیل زیر ساخت های مرحله اول منطقه ویژه اقتصادی بانه با 80 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته در حال انجام است.

به گزارش فرینا، احمد خسروی با بیان اینکه تاکنون 40 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های این منطقه هزینه شده است، افزود: ادامه تامین زیرساخت های این منطقه در قالب سه پروژه عمرانی انجام می شود.

خسروی گفت: این سه طرح عمرانی شامل اجرای شبکه داخلی آب به طول 6 کیلومتر با 10 درصد پیشرفت فیزیکی، اجرای خیابان کشی و معابر به طول هشت کیلومتر با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و اجرای دیوار کشی به طول هشت کیلومتر با 15 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی تاکید کرد: این خدمات در راستای آماده سازی زیرساخت های این منطقه به منظور حضور سرمایه گذاران برای شروع عملیات احداث واحدهای تولیدی و صنعتی انجام می شود و براساس برنامه ریزی ها، مرحله اول طرح تا آبان سال جاری به اتمام می رسد و به سرمایه گذاران تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: تاکنون شرکت شهرک های صنعتی موفق شده علاوه بر اخذ مجوزهای قانونی و اسناد مالکیت این منطقه، 2 پروژه زیرساختی تامین آب و برق صنعتی 2 مگاواتی را انجام دهد.

خسروی افزود: برای ایجاد این امکانات رفاهی و خدماتی حفاری دو حلقه چاه و مخزن 500 متر معکبی برای تامین آب حفر شده و خط انتقال شبکه برق منطقه ویژه اقتصادی به طول 22 کیلومتر انجام شده است.

وی گفت: مرحله اول این طرح به وسعت 35 هکتار در حال انجام است و با توجه به زیرساخت های انجام شده 3 نفر از سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرده اند تا همزمان با تامین زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی احداث طرح های خود را آغاز کنند.

منطقه ویژه اقتصادی بانه همزمان با منطقه ویژه اقتصادی مریوان در سال 87 در دولت به تصویب رسید که با پیگیرهای انجام شده در سال 92 ایجاد آن نهایی شد.منطقه ویژه اقتصادی بانه با 85 هکتار مساحت در 5 کیلومتری بازارچه سیرانبند بانه واقع شده است.شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو