گردشگری، راهکار برون رفت از وضعیت کنونی اقتصاد

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و بانک قرض الحسنه مهر ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند که براساس آن، به هر گردشگر در مناطق آزاد هفتگانه برای افزایش قدرت خرید تسهیلات قرض الحسنه 20 میلیون تومانی داده می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، این تفاهم نامه را امروز(یکشنبه) «مرتضی اکبری» مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و «مرتضی بانک» دبیر شورایعالی مناطق آزاد در محل این دبیرخانه امضا کردند.
بر اساس این تفاهم نامه، محدودیتی برای ارایه تسهیلات وجود ندارد و نخستین گروه برخوردار از این وام چهار درصدی، کارکنان دولت و کارگران و گروه دوم اصناف و سازمان های تخصصی و حرفه ای هستند.
این تسهیلات حداکثر 20 میلیون تومان فقط برای هزینه‌های سفر در مناطق آزاد هفت گانه کشور مانند خرید بلیت، رزرو هتل، خرید از بازار و انواع تفریحات و گردشگری تعلق می گیرد.
متقاضیان این تسهیلات با مراجعه به بانک و پرداخت تضامین لازم، به صورت انفرادی یا سازمانی می‌توانند از خدمات مناطق آزاد بهره‌مند شوند.
این تفاهم نامه سه ساله است و در مدت اجرا، بانک قرض الحسنه مهر ایران کارت های بانکی با قابلیت خرید از فروشگاه‌ها و مراکز خرید ­مشخص شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برای متقاضیان صادر خواهد کرد.
این تفاهمنامه در راستای حمایت از کالای ایرانی و توسعه صنعت گردشگری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به متقاضیانی که از سوی مجری شورایعالی معرفی شوند، ارایه می شود.

گردشگری، راهکار برون رفت از وضعیت کنونی اقتصاد
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیش از امضای این تفاهمنامه، ایران را کشوری گسترده با تنوع زیست محیطی و فرهنگ و آثار متنوع و تاریخی معرفی کرد و افزود: کشور همواره مقصد گردشگران خارجی است؛ هرچند امکان دارد تحت تاثیر عواملی دچار نوسان شده اما هیچگاه از اذهان گردشگری بین المللی خارج نشده است.
«مرتضی بانک» تصریح کرد: در شرایط کنونی اقتصاد، گردشگری عمومی، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و انواع دیگر آن دارای ظرفیت بالایی است که باید آن را فعال کنیم.
وی افزود: اکنون در بخش خدمات، هتلداری و ارتباطات بین المللی ضعف های داریم که بخشی از آن متاثر از محدودیت هایی است که در کشورهای دیگر اعمال می شود.
مشاور رئیس جمهوری، موضوع «فرهنگ پذیرش گردشگری» را بسیارمهم دانست و افزود: باید با توسعه زیرساخت ها و ارتباطات بین المللی، شاهد پذیرش شمار بیشتر گردشگر خارجی و داخلی باشیم.
وی با بیان اینکه مناطق آزاد کشور سال گذشته پذیرای 13 میلیون گردشگر بود، خاطرنشان ساخت: نکته اینجاست که چرا بخش خصوصی به این ظرفیت بزرگ اقتصادی ورود نمی کند.
بانک تاکید کرد: در این شرایط کنونی اقتصاد، باید با ارائه خدمات بهتر و ایجاد رضایت برای گردشگران داخلی، تقویت تولید ملی را دنبال کنیم.
«صنعت گردشگری در کشور اکنون در بخش خدمات، سرویس ها، ارتباطات بین المللی و تبلیغات ضعف هایی دارد که متولیان امر باید توجه بیشتری به این صنعت داشته باشند.»
مشاور رییس جمهوری با بیان اینکه باید فرهنگ پذیرش گردشگر به شکل های مختلف در کشور نهادینه شود، افزود: فرهنگ پذیرش توریسم، خدمتی است که گردشگر از ما می خواهد؛ نه آن چیزی که ما فکر می کنیم.
بانک، توجه به ظرفیت های بخش خصوصی در صنعت گردشگری را لازمه رشد و توسعه این صنعت در کشور دانست و افزود: با استفاده از آموزش های مختلف و استفاده از آژانس های گردشگری و خدمات بخش خصوصی، باید تلاش کنیم تا صنعت گردشگری را در کشور ارتقا دهیم.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه همه در دنیا براین امر واقفند و برنامه های بسیاری را برای توسعه این صنعت به کار برده اند، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا از نظر قانون، ارائه خدمات به گردشگر به صورت یک زنجیره کامل انجام و تلاش شود در بخش گردشگری با حمایت های قانونی از سوی متولیان، گردشگر احساس شادی، آرامش و امنیت کند.

پرداخت 300 هزار وام در چهارماهه امسال
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با یادآوری نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی، گفت: این تفاهمنامه در راستای حمایت از تولید ملی در نظر گرفته شده و از آنجا که سقف تسهیلات 20 میلیون تومان است به دنبال پوشش تسهیلات برای افراد بیشتری هستیم.
«مرتضی اکبری» افزود: این تسهیلات ضمن حمایت از مصرف کننده می تواند به تولیدکننده ها برای عرضه محصولات کمک کند.
وی با اعلام اینکه مسافرت به خارج در سال های اخیر افزایش یافته است، گفت: این تفاهمنامه می تواند گردشگری در مناطق آزاد کشور را افزایش دهد و به اقتصاد کشور کمک کند.
اکبری با بیان اینکه بانک های قرض الحسنه باید با تامین تسهیلات خرد در خدمت تولید قرار گیرد، گفت: امید است به زودی در بخش خدمات نیز تفاهمنامه ای با مناطق آزاد در راستای اعطای تسهیلات منعقد شود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، ارایه تسهیلات قرض الحسنه را ویژگی اصلی این بانک برشمرد و افزود: پارسال معادل 752 هزار فقره وام به ارزش هشت هزار و 200 میلیارد تومان و در چهار ماه نخست امسال 300 هزار فقره وام در بخش‌های مختلف به ارزش سه هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت شد.
اکبری ادامه داد: این بانک تاکنون در موضوع های مختلف مانند درمان، ازدواج، کارآفرینی و بخش تولید تسهیلاتی ارایه کرده است و اکنون درنظر دارد، تسهیلات خود را به بخش تقاضا هدایت کند زیرا به تبع آن تولید نیز افزایش می یابد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو