آغاز جشنواره سفرنگاری ماکوگرام باحضور۶۰فعال کردشگری

جشنواره سفرنگاری ماکوگرام با حضور ۶۰ نفر از فعالان و خبرنگاران گردشگری و میراث فرهنگی به منظور تولید محتوا، معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه آزاد ماکو و جذب توریست آغاز بکار کرد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه این منطقه بین سه کشور ایران، ارمنستان و ترکیه واقع شده و همچنان بکر و ناشناخته مانده است، گفت: ‌منطقه ماکو ظرفیت های بالاتری در حوزه گردشگری و توریسم از مناطق آزاد دیگر داشته که ناشناخته مانده و بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی از لحاظ گردشگری فراهم است.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به اجرای طرح های گردشگری در این منطقه افزود: طبق مطالعات اندیشکده توسعه ای، فراهم سازی زمینه معرفی منطقه در عرصه های ملی و بین المللی، گسترش بوم گردی و ایجاد اقامتگاه های بومی، فراهم سازی امکانات رفاهی و گردشگری، ایجاد و توسعه برندینگ برای منطقه از جمله برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو است.

سلیمانی گفت: اقامت در فضاهای دلنشین و زیبای بوم گردی این منطقه بی نظیر خواهد بود و بدون شک گردشگران، نمونه آن را در جای دیگری تجربه نکرده اند.
وی با بیان اینکه چندین روستا برای این منظور آماده شده است، افزود: با آغاز جشنواره «سفرنگاری ماکوگرام» اطلاعات بیشتر و نحوه استفاده گردشگران از این واحدها به اطلاع مردم خواهد رسید.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو لازمه موفقیت این طرح را مشارکت، همراهی و مهمان نوازی عموم مردم ساکن در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و افزود: طبق مطالعات صورت گرفته این منطقه ظرفیت اشتغال صدها هزار نفر در بخش گردشگری را دارا بوده و لازمه آن همت و همراهی مردم منطقه است.

سلیمانی ادامه داد:  در این جشنواره برای آنها که روایت گر سفرهای خود هستند، آنچه را می بینند و حس می کنند به رشته تحریر در می آورند، در قاب دوربین جای می دهند و ثبت می کنند تا به مسافران آینده انتقال دهند.

وی افزود: این منطقه، واقع در یکی از مهم ترین گذرگاههای تاریخی ایران با طبیعتی متفاوت و کمتر دیده شده، با حال و هوای شهرهای مرزی اش و افسانه های بی پایانش میزبان شماست تا ببینید، لمس کنید، لذت ببرید و روایت کنید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تمامی ایرانی ها و گردشگران خارجی دعوت کرد تا به رقابت با بزرگان سفرنگاری ایران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به این منطقه سفر کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو