نقش مناطق آزاد در رشد و توسعه نظام آموزش و پرورش کشور

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد با ظرفیت هایی که دارند می توانند به جریان توسعه ای آموزش و پرورش در کشور کمک کنند.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در اولين نشست شورای راهبردی آيين نامه نحوه اداره آموزش و پرورش مناطق آزاد که با حضور سی محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد گفت: جوامع محلی در مناطق آزاد یکی از محورهای اصلی توسعه در این مناطق است.
وی ادامه داد: نظام آموزش و پرورش در کشور بسیار حساس، دقیق و اثرگذار است و تقریبا همگان به نوعی با آن سر و کار دارند پس انحراف از آن می تواند آثار متفاوتی در جامعه بر جای بگذارد.
مشاور رییس جمهور افزود: سیستم آموزشی در دنیا بسیار پیشرفته و نظام مند است و نظام آموزش و پرورش در کشور نیز نیازمند به روز رسانی و توسعه در ساختارها و زیرساخت هاست. 
بانک، درباره بروزرسانی شیوه های آموزشی در کشور گفت: اجرای شیوه های نوین آموزشی مطابق با استانداردهای کشور و هم راستا با موضوعات روز دنیا در مناطق آزاد ضروری است که در صورت موفقیت اجرای این شیوه ها امکان تسری دادن و تعمیم آن به سرزمین اصلی وجود دارد.
وی تاکید کرد: تلاش کنیم تا ضمن شناسایی؛  بخش خصوصی فعال در حوزه آموزش و پرورش را به سمت مناطق آزاد سوق دهیم. 
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر نقش پر رنگ استفاده از مشاورین متخصص در تصمیم گیری های کلان در کشور گفت: در اقتصاد و سرمایه گذاری از سیستم ها و شرکت های مشاوره ای متخصص استفاده می شود. در آموزش و پرورش نیز می توان از مشاوره شرکت های با سابقه و فعال در این رابطه بهره برد چرا که این شرکت ها به واسطه ارتباط با سیستم دانشگاهی می توانند به آموزش و پرورش و مناطق آزاد مشاوره بدهند. 
مرتضی بانک هم چنین بر سرعت و قدرت عمل در اجرای آیین نامه ها و شیوه نامه ها در آموزش و پرورش مناطق آزاد تاکید کرد. 
گفتنی است؛ با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اولين نشست شورای راهبردی آيين نامه نحوه اداره آموزش و پرورش مناطق آزاد برگزار شد. 
در این نشست محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و علیرضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اعضای شورای راهبردی آموزش و پرورش مناطق آزاد و معاونین و مدیران وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند.
ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در خصوص آموزش و پرورش مناطق آزاد و  كارگروه هاي تخصصي شورای راهبردی، بحث و بررسي در خصوص چگونگي اجرایی شدن آيين نامه آموزش و پرورش مناطق آزاد و ويژه اقتصادی از جمله: ساماندهي نيروی انسانی در مناطق آزاد، نحوه انتخاب رييس آموزش و پرورش مناطق آزاد و تصميم گيری در خصوص برگزاری امتحانات داخلي، استانی  و كشوری در مناطق آزاد در دستور کار این نشست قرار داشت. 
 

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.