گام بلند منطقه آزاد ماکو برای سفر/ ارائه بسته های مشترک سفر

پس از آنکه شورای عالی مناطق آزادخبر از ارائه وام۲۰ میلیونی برای سفر داد؛هفت منطقه آزاد کشورعزم خود را برداشتند تا بتوانند مقام نخست را در ارائه این وام به متقاضیان سفرو مسافران خود بدهند.

به گزارش فرینا، چند روز گذشته دبیر شورای عالی مناطق آزاد از ارائه وام ۲۰ میلیونی سفر با کارمزد ۴ درصدبه متقاضیان سفر به مناطق ۷ گانه آزاد کشور خبر داد.انجام این تفاهم نامه حکایت از ورود بخش مالی خصوصی به ظرفیت های بخش گردشگری و نقشی که می تواند در توسعه گردشگری و اقتصاد گردشگری ایجاد کند، دارد.
اما؛ در این میان منطقه آزاد ماکو که بزرگترین منطقه آزاد در کشور است و بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.دوندگان ماراتن خود را برای بهره برداری از این تسهیلات و همچنین معرفی پتانسیل های مختلف گردشگری، جاذبه ها را در این حوزه  برداشته است. این روزها جشنواره ماکو گرام با حضور بیش از ۶۰ سفرنامه نویس ، بلاگر و فعالان گردشگری در حال برگزاری است.
غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام اینکه برای مناطق ازاد ۱۰ هزار گردشگری خارجی و ۳ میلیون گردشگر داخلی به عنوان هدف درنظر گرفته شده است گفت: منطقه ازاد ماکو با داربودن قدیمی ترین دروازه ایران به اروپا  که جاده ابریشم هم در این منطقه قرار گرفته است،درنظر گرفته شده است و منطقه ماکو با انجام برنامه های گردشگری در ۵ محور قصد دارد که بیشترین سهمی خواهی را در جذب گردشگر داشته باشد.
او با ارائه اینکه منطقه ازاد ماکو با برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در هفته گذشته گام های بلندی را برای توسعه برداشته است، تاکید کرد: این منطقه پتاسیل هایی زیادی در محورهای مختلف اقتصادی،کشاورزی، صنعتی فرهنگی و گردشگری دارد و با شناسایی این منطقه با سرمایه گذاران داخلی و خارجی می خواهیم که زیرساخت ها را برای توسعه گردشگری  فراهم کنیم.
سلیمانی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار گردشگر خارجی برای ورود به ایران از طریق مرز های زمینی تقاضا داده اند، توضیح داد:یکی از محورهای توسعه منطقه آزاد ماکو، گردشگری است. یکی از پیشنهاداتی که ما به شورای عالی مناطق ازاد داده ایم  و می خواهیم در آینده آن را اجرا کنیم تهیه بسته های سفر مشترک با کشورهای همجوار است؛مى توانیم با تهیه بسته هاى سفر ویژه ٧روزه ۴روز گردشگر را به ماکو و ٣روز به کشورهاى همسایه ببریم.
وی به برگزاری جشنواره های مختلف در فصول خاص برای بالا بردن میزان ماندگاری در منطقه ماکو اشاره کرد.
او درمورد آثار تاریخى ثبت جهانى ماکو توضیح داد: ما تا کنون از میراث جهانى خوب بهره بردارى نکردیم ،سالانه ٢تا ٣هزار نفر از ارامنه  برای حضور در مراسم مذهبی خود به این منطقه مى آیند . این امکان به وجود دارابودن میراث جهانی کلیسا ها ظرفیت بزرگی برای این منطقه محسوب می شود که تاکنون مغفول مانده است.ما درجلساتی مختلفی که با خلیفه گری و باشگاه آرارات برگزار کردیم ، می خواهیم با برگزاری رویدادهاى فرهنگى و ورزشى را براى ارامنه ساکن در نقاط مختلف دنیا به معرفی منطقه ازاد ماکو بپردازیم.
سلیمانى ادامه داد: قصد داریم و اگر بتوانیم می خواهیم تمامی آثار تاریخی منطقه را با مرمت کنیم.
وی به مرمت کلیسازور زور اشاره کرد و گفت: مشکلاتى ناشى از برخى دیدگاهها پیش آمد که مرمت متوقف شد اما اکنون تلاش کردیم تا مشکل حل شود.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو به ظرفیت ها و زیرساخت های گردشگری در ماکو اشاره کرد و توضیح داد : ما ١٢ هتل مهمانپذیر و در مجموع ۴٠٠تخت در منطقه داریم و  ۲ هتل پنج ستاره نیز در حال ساخت است .اقامتگاه بومگردى نیز در حال تکمیل و در حال آموزش جوامع محلى هستیم علاوه بر اینکه سیاه چادر ها از جمله مهم ترین جاذبه منطقه ما به حساب مى آیند .
او ادمه داد: گام بعدی برای توسعه گردشگری حضور تورگردانان و فعالان گردشگری است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو