میراث ناملموس قشم، محور توسعه گردشگری پایدار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم عینیت بخشیدن به میراث ناملموس جزیره را عامل تحقق توسعه پایدار گردشگری در قشم دانست.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی بیان کرد: میراث فرهنگی ناملموس عامل جذابی برای گردشگران بوده و در توسعه گردشگری بسیار تاثیر گذار است.
وی افزود: واحدها و اصناف گردشگری قشم با هدف حفظ این میراث، ایجاد روحیه مشارکت و حمایت از کارآفرینی های بومی برنامه ریزی منظم و هدف گذاری شده خود را آغاز کردند.
جعفری از اجرای این برنامه ها بر اساس تقویم رویدادهای سالانه معاونت فرهنگی خبر داد و ادامه داد:  این فعالیت ها که در قالب برنامه ها و رویدادهای آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی تدوین شده، علاوه بر تقویت مشارکت اجتماعی، به حفظ و انتشار میراث فرهنگی نیاکان، تقویت توانمندی ها و خلاقیت های جامعه محلی کمک می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم بیان کرد: توجه به میراث فرهنگی با تمرکز بر اقامت گاه های بوم گردی در برنامه ریزی توریسم، آثار مطلوبی چون بهبود زندگی مردم، گسترش تبادلات فرهنگی، نوزایی هنرها و فنون محلی، افزایش آشنایی با آثار فرهنگی و تاریخی جامعه میزبان دارد.
جعفری با اشاره به برپایی جشنواره های محلی در اقامت گاه های بوم گردی سطح جزیره گفت: حضور در اماکن و روستاهایی با فضای کاملا سنتی و برپایی جشنواره های بومی در این مراکز فرهنگ میزبانی مردم جزیره و سنت های جنوب کشور را تقویت و معرفی می کند.
وی عنوان کرد: اولین جشنواره  غذاهاي محلي و صنايع دستي در کاشانه مهمان "خانه دوست" شهر سوزا  با هدف حمایت از کارآفرینی بومی و معرفی نقش سازنده فرهنگ و مشارکت جامعه محلی برگزار می شود.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، این برنامه ها به صورت منظم، مدون و هدفمند تا پایان سال جاری و در سایر واحدهای تحت نظارت این اداره کل اعم از اقامتگاه های بوم گردی، آموزشگاه ها و تعاونی های صنایع دستی، سفره خانه های سنتی، مراکز تفریحی، رفاهی و گردشگری ادامه خواهد داشت.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو