تلاش برای ساخت مدارسی در سطح استانداردهای بین‌المللی در مناطق آزاد

وزیر آموزش‌وپرورش در دیدار اعضای شورای راهبردی مناطق آزاد اظهار کرد: اگر بتوانیم در مناطق آزاد مدارسی در سطح استاندارهای بین‌المللی بسازیم، دانش آموزان انگیزه‌ای برای تحصیل در مدارس خارج از کشور نخواهند داشت و می‌توانند در مناطق آزاد ادامه تحصیل دهند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش فرینا، سید محمد بطحایی در نشست شورای راهبردی آیین‌نامه نحوه اداره آموزش‌وپرورش مناطق آزاد که در سالن شهید رجایی و با حضور اعضای شورا برگزار شد، اظهار کرد: از نبود مدارس الگو و در تراز جمهوری اسلامی همواره زیان‌دیده‌ایم، بنابراین تلاش می‌کنیم به‌زودی با همکاری سازمان مناطق آزاد مدارسی با شاخصه‌های متفاوتی در مناطق آزادراه اندازی کنیم.
وی افزود: با الگوسازی و ایفای نقش الگویی مدارس مناطق آزاد می‌توان با برگزاری اردوهای دانش‌آموزی آن‌ها را با مدارس موردنظر و ایده ال جمهوری اسلامی آشنا کرد.
بطحایی با اشاره به تلاش‌هایی که برای تأسیس مدارسی با استانداردهای بالا شده است، گفت: هرچند همواره می‌گوییم مدرسه‌ای درشان جمهوری اسلامی داشته باشیم و بر این باور هستیم اما هیچ‌گاه نمونه‌ای از آن ایجاد نکرده‌ایم تابه دانش آموزان نشان بدهیم.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب بارهاسخن از تحول زده‌ایم و چند بار هم برای ایجاد تحول خیز برداشتیم اما این تلاش‌ها عمدتاً به علت نبود الگو با شکست روبه‌رو شده است.
وزیر آموزش‌وپرورش از تشکیل کارگروه مشترکی برای ایجاد مدارس الگو با اختیارات کامل اعضا خبر داد و تصریح کرد: اگر بتوانیم در مناطق آزاد مدارسی در سطح استاندارهای بین‌المللی بسازیم، دانش آموزان انگیزه‌ای برای تحصیل در مدارس خارج از کشور نخواهند داشت و می‌توانند در مناطق آزاد ادامه تحصیل دهند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
وی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی در مناطق آزاد اظهار کرد: آموزش‌وپرورش آمادگی دارد تا با ارائه فراخوان و یا برگزاری آزمون و اجرای طرح سنجش صلاحیت‌ها، در تأمین نیروی انسانی مناطق مذکور کمک کند.
وزیر آموزش‌وپرورش از ارتباط مستقیم ادارات آموزش‌وپرورش مناطق آزاد با وزارتخانه خبر داد و خاطرنشان کرد: روسای ادارات آموزش‌وپرورش مناطق آزاد از سوی وزیر انتخاب می‌شوند و با تفویض اختیار به ادارات مناطق آزاد قدرت اجرایی آن‌ها را افزایش می‌دهیم و هرگونه اختیاری که بتواند در مناطق آزاد تحول ایجاد کند را به آن مناطق تفویض خواهیم کرد، البته این تفویض اختیار ابتدا در برخی مناطق آزاد به‌صورت آزمایشی انجام خواهد شد.
با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اولين نشست شورای راهبردی آيين نامه نحوه اداره آموزش و پرورش مناطق آزاد برگزار شد. 
در این نشست محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و علیرضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اعضای شورای راهبردی آموزش و پرورش مناطق آزاد و معاونین و مدیران وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند.
ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در خصوص آموزش و پرورش مناطق آزاد و  كارگروه هاي تخصصي شورای راهبردی، بحث و بررسي در خصوص چگونگي اجرایی شدن آيين نامه آموزش و پرورش مناطق آزاد و ويژه اقتصادی از جمله: ساماندهي نيروی انسانی در مناطق آزاد، نحوه انتخاب رييس آموزش و پرورش مناطق آزاد و تصميم گيری در خصوص برگزاری امتحانات داخلي، استانی  و كشوری در مناطق آزاد در دستور کار این نشست قرار داشت. 

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو