بهره برداری سه مرحله ای از پروژه مرحله دوم فاز سه بندر شهیدرجایی

مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی گفت: به منظور تسریع در فرآیند بهره برداری، اجرای مرحله دوم پروژه فاز ۳ بندر شهید رجایی طی سه مرحله زمانی در دستور کار قرار می گیرد.  

به گزارش فرینا، علی میرزا عسگری درباره آخرین وضعیت مرحله دوم پروژه فاز ۳  بندر شهید رجایی، افزود: این مرحله از پروژه فاز سه که به عنوان مرحله دوم مدنظر قرار گرفته به عنوان آخرین فاز توسعه ای تعریف شده برای بندر شهیدرجایی است که با ایجاد آن شاهد پهلوگیری بزرگترین کشتی های کانتینری دنیا خواهیم بود.

میرزا عسگری گفت: ظرفیت کانتینری بندرشهید رجایی با تکمیل این مرحله از پروژه  ۲,۱ میلیون TEU افزایش می یابد و از ۶ به ۸ میلیون TEU می رسد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم پروژه فاز ۳ بندر شهید رجایی مطالعات مانور شناور طرح که در واقع شناور با ظرفیتTEU  ۱۸۴۰۰ است به صورت ریاضی ـ فیزیک با همکاری یک موسسه معتبر بین المللی مدل سازی شده است، افزود: علاوه بر این برای اولین بار پایش سلامت سازه با نصب ابزار دقیق در سازه اسکله طراحی و اجرا می شود.

مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی گفت: در این فاز با احداث دیواره جدا کننده بین محوطه های بندری ـ گمرکی و محوطه عملیات اجرایی از تداخل فعالیت های گمرکی، بندری و عملیات اجرای پروژه جلوگیری به عمل آمده است.

میرزا عسگری همچنین در خصوص ابعاد پروژه مرحله دوم پروژه فاز ۳  بندر شهید رجایی، افزود: این مرحله از پروژه دارای ۱۴۰۰ متر طول اسکله از نوع دیواره دیافراگمی است و شامل ۴ میلیون مترمکعب لایروبی می شود. علاوه بر این ۱۱۳ هکتار محوطه سازی و احداث ساختمان های پشتیبانی صورت گرفته و دارای ۱۱۰۰ متر دیواره حفاظت ساحلی است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ قرارداد این مرحله از پروژه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است که اجرای آن از ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری کلید خورده و قرارداد ۳۶ ماهه است، گفت: با توجه به اینکه سایر بنادر منطقه ای در حال ارتقای جایگاه خود هستند، بنابراین تکمیل پروژه طرح توسعه ای بندر شهیدرجایی موجب حفظ و ارتقای جایگاه این بندر نسبت به سایر بنادر منطقه ای می شود.

مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی با بیان اینکه مرحله دوم پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی طی سه مرحله زمانی به بهره برداری می رسد، افزود: به منظور تسریع بهره برداری از مرحله دوم پروژه فاز ۳، قرار بر این شد تا در سه مرحله زمانی پروژه یاد شده انجام شود.

میرزا عسگری ادامه داد: در مرحله اول که موعد زمانی ۲۲ ماهه برای آن تعیین شده است ۸۰۰ متر طول اسکله و پسکرانه متناظر با آن به بهره برداری می رسد. پس از آن و در ۲۸ ماه اجرای پروژه مرحله دوم که شامل ۶۰۰ متر طول اسکله و پسکرانه متناظر با آن است بهره برداری خواهد شد و در گام آخر که موعد اتمام پروژه است پس از گذشت ۳۶ ماه از آغاز کار، ۷۲ هکتار محوطه ترمینال کانتینری تحویل داده خواهد شد.

مدیر اجرایی پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی درباره عملیات مرحله دوم این فاز از بندر شهید رجایی، گفت: مطالعات ژئوتکنیک پروژه در حال انجام است و عملیات خاکبرداری برای رسیدن به تراز اسکله در حجم ۲۲۰ هزار متر مکعبی انجام شده است. علاوه بر این طراحی سازه اسکله در حال عملیاتی شدن است و تجهیزات تراکم دینامیکی وارد کارگاه شده و عملیات تجهیزکارگاه نیز در حال انجام شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو