جشنواره سفرنگاری ماکو با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه جشنواره ماکوگرام که از ۸ الی ۱۲ مرداد ماه در منطقه آزاد ماکو برگزار شد، با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در این مراسم با اشاره به اینکه بوم گردی به عنوان شکل تازه و علمی در صنعت گردشگری و مسافرت است افزود: گردشگری بومی نه تنها اقتصاد محلی را احیا می کند و مانع از مهاجرت جمعیتی می شود ، بلکه با اشتغالزایی و ماندگاری بومیان در هر منطقه و انتقال مسئولیت نگهداری از محیط زیست به آنان، مراقبت از طبیعت را تشدید می کند.

حسین حمزه لو گفت: معرفی زندگی بومی سبب شناخت بهتر آن و جلوگیری از مرگ آن در خفا می شود زیرا با شناسایی یک جامعه یا خرده جامعه می توان از حیات آن مراقبت کرد .

حمزه لو با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو گام های اولیه برای توسعه گردشگری بوم گردی را با اجرای جشنواره ماکوگرام آغاز کرده است افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو رویکرد حرکت به سوی بوم گردی دارد و در این راه چندین روستا را هدف بوم گردی قرار داده اند .

وی تصریح کرد: این سازمان در نظر دارد با اجرای درست بوم گردی علاوه بر جذب فزاینده گردشگر و ارز آوری ، بلکه زمینه معرفی فرهنگی بومی و سبک زندگی خود به دیگر جوامع را نیز فراهم می کند.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو از موهبت و ظرفیت ارزشمند در زمینه گردشگری بومی برخوردار است گفت: این منطقه علاوه بر برخورداری از انواع جاذبه های طبیعی و آب و هوای مطلوب، از ۱۳۲ روستا و آبادی بکر با سبک های مختلف زندگی برخوردار است که مورد علاقمندی شهروندان ایرانی و خارجی قرار می گیرد.

دبیر جشنواره سفرنگاری ماکوگران نیز با اشاره به اینکه در این جشنواره که با حضور ۶۰ فعال گردشگری در ماکو برگزار شد گفت: در این جشنواره بیش از یک هزار عکس و فیلم جهت معرفی ظرفیت ها، جذابیت ها و آداب و رسوم منطقه آزاد ماکو تولید ومنتشر شد.

آرش نورآقایی با اشاره به اینکه گردشگری دیجیتال برای اولین بار در در کشور در ماکو اجرا شد افزود: منطقه آزاد ماکو پتانسیلی بی نظیر در پهنه گردشگری است و گردشگری الکترونیک این امکان را فراهم آورد که ظرفیت‌ها و پتانسیل های موجود در منطقه آزاد ماکو به بازارهای هدف گردشگری معرفی شد.

نوآقایی اطلاع رسانی و تبلیغات در صنعت گردشگری را از جمله مهم‌ترین ابزارها برای توسعه فرهنگ گردشکری خواند که موفقیت سازمان را در پی دارد.
وی شناخت افکار عمومی را یک ضرورت دانست و افزود: مستندسازی از ظرفیت های موجود در صنعت گردشگری و نیز اقدامات صورت گرفته در مسیر توسعه آن در منطقه آزاد ماکو با رویکرد جامع نگری در جشنواره ماکوگرام مورد تاکید بود.

دبیر جشنواره سفرنگاری ماکوگران افزود: هیئات داوران جشنواره بر اساس استانداردهای تعریف شده از روز اول جشنواره به دقت تولیدات شرکت کنندگان رو مورد ارزیابی قرار دادند ودر نهایت با معرفی خانم شکرانه رضازاده به عنوان نفر اول و امید قهرمانزاده به عنوان نفر دوم در بین شرکت کنندگان بومی، محلی به کار خود پایان دادند.

همچنین در این مراسم از بین وبلاگ نویسان به زبان انگلیسی از محدثه مهیمنی، متین لشکری و فدریکو بوکارتی تجلیل شد.

از میان وبلاگ نویسان جشنواره ماکوگرام جناب آقای محسن ادیب مدیر وب سایت کویرها و بیابان های ایران به عنوان برترین وبلاگ نویس تجلیل و در نهایت در بخش اینستاگرام عماد نعمت الهی، طاها ولیزاده و پریسا باجلان به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

شایان ذکر است صحرا زنگنه نژاد به عنوان منتخب بخش مردمی مورد تقدیر قرار گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو