همکاری منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی کاوه

معاونین امور شهری و برنامه ریزی و مدیر سرمایه گذاری و بازاریابی و فروش منطقه ویژه اقتصادی کاوه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر ایجاد ارتباط بین منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی کاوه تاکید کردند.

به گزارش فرینا، در این دیدار توجه به همکاری سرمایه گذاران دو منطقه و بهره گیری از راه آهن و افزایش توان تولید و صادرات تاکید شد.
در این جلسه طرفین همکاری صنعتی ترین منطقه آزاد ایران و بزرگترین و فعال ترین منطقه ویژه اقتصادی ایران با 400 واحد صنعتی را عامل مهمی در افزایش تولید و صادرات و رشد و تقویت تجربی و علمی تولیدکنندگان عنوان کردند.
منطقه آزاد ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران در شمال غرب ایران قرار داشته و با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است. ارس به واسطه سبقه تاریخی در تجارت و بازرگانی و پتانسیل های بالقوه در زمینه های تولید، صنایع کشاورزی، گردشگری، تجارت و صادرات و بهره مندی از مزیت های قانونی مناطق آزاد و وجود زیرساخت های گسترده ریلی و گمرکی توانسته زمینه ساز توسعه در بخش های مختلف و تحقق اقتصاد مولد باشد.
طبق اعلام مسئولین منطقه ویژه اقتصادی کاوه، این منطقه هاب لجستیک مرکز کشور بوده و به واسطه راه آهن و قرارگیری در مسیر تعدادی اتوبان، اشتغال زایی 40 هزار نفری و اسکان شش هزار نفری در 2500 هکتار زمینه فعالیت های اقتصادی خوبی را در مزکر ایران انجام می دهد.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.