موفقیت های منطقه ویژه پیام حاصل اعتماد به جوانان متخصص و بومی است

ظهر جمعه ۱۲ مرداد ماه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه کرج حاضر شد و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام به نمازگزاران ارائه داد.

به گزارش فرینا، در ابتدای این سخنرانی سعید زرندی تاریخچه ای مختصر از فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام ارائه داد.

زرندی افزود: متاسفانه از ظرفیت های پیام با توجه به قدمتی که دارد استفاده مطلوبی نشده است به همین دلیل و با جدیت بحث پروازهای باری که تعطیل شده بود را از سال ۹۴ مجددا فعال نمودیم که هم اینک بصورت منظم خدمات خود را به تجار و تولیدکنندگان ارائه می دهد.

وی ضمن تاکید بر برنامه محوری در پیام گفت: نقشه راه ما در پیام «اقتصاد مقاومتی» است به همین دلیل در سال ۹۶ معادل سالهای ۸۳ تا ۹۵ جذب سرمایه گذار داشتیم به نحوی که در سال ۹۶ و ۵ ماهه اول ۹۷ نزدیک به ۵۰ شرکت فعال در عرصه های ICT، فناوری، بیوتکنولوژی و حوزه های پیشرو به منطقه ویژه اقتصادی اضافه شدند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام در رابطه با جوان گرایی در این منطقه ویژه اقتصادی افزود: بیش از ۸۰ درصد مدیران پیام بومی استان البرز هستند که متوسط سن آنها نزدیک به ۴۱ سال است و این یعنی ورود مدیران جوان به پیام که این خود عاملی برای تحول و نشاط به شمار می رود.

زرندی درباره پروژه بزرگ مسافری شدن فرودگاه بین المللی پیام گفت: این فرودگاه ظرفیت های متعددی دارد و از زیر ساخت مطلوبی برخوردار است. مثلا طول باند فرودگاه ۴۲۰۰ متر بوده و بدلیل باری بودن فرودگاه، باند آن بسیار مستحکم است از طرفی با توجه به خواسته مردم مبنی بر مسافری شدن فرودگاه پیام این امر با موافقت وزارت ارتباطات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: حوزه فرودگاهی استانداردهای بسیار پیچیده ای دارد که از شاخص های بین المللی تبعیت می کند به نحوی که برای مسافری شدن فرودگاه پیام ۲۸۰ استاندارد و تغییر ابلاغ گردید که به فضل خدا عمده آنها انجام شده و در شهریور ماه فرودگاه به مرحله مسافری خواهد رسید که این اعلام آمادگی را به مدیران ارشد اطلاع داده ایم و بر همین اساس افتتاح رسمی با توجه به حضور مدیران ارشد کشوری بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام درباره ظرفیت جابجایی مسافرین در فرودگاه بین المللی پیام گفت: پیش بینی می شود که در صورت راه اندازی بخش مسافری پیام در سال حدود ۵ میلیون نفر جابجایی صورت پذیرد که سهم استان البرز حدود ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نفر، سهم غرب استان تهران حدود ۱ میلون و ۷۰۰ هزار نفر و بقیه سهم استان قزوین خواهد بود.

زرندی درباره کارهای باقیمانده در راستای مسافری شدن پیام افزود: بر اساس تقسیم کاری مقرر شد که مسولین استانی نیز در کنار این پروژه ملی باشند چون این حرکت اتفاق بزرگی ست. بر اساس تقسیم کار، بخش بسیار بزرگی از تعهدات پیام انجام شده است اما متاسفانه اینجانب همچنان نگران راههای دسترسی به فرودگاه پیام هستم؛ هر چند استاندار البرز نیز بر رفع این مشکل تاکید بسیار زیادی داشتند.

در خاتمه سعید زرندی از آیت الله حسینی همدانی؛ نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج بابت اهتمام و توجه نسبت به فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام تشکر و قدردانی کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.