مناطق آزاد موتور محرک سیستان و بلوچستان می شوند

نماینده مردم شهرستانهای سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب مناطق ویژه اقتصادی ایرانشهر و سراوان و منطقه آزاد سیستان موجب رشد و توسعه سیستان و بلوچستان می شود و در واقع مناطق آزاد چابهار و سیستان موتور محرک این استان هستند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمد باسط درازهی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از بیشترین ظرفیت مرزی خشکی و آبی برخوردار است که ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و منطقه آزاد سیستان در کنار منطقه آزاد چابهار می تواند راهگشای اشتغال و کسب و کار در این استان شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه افغانستان بازار بزرگ مصرف تلقی می شود با ایجاد منطقه آزاد سیستان می توان بسیاری از کالاهای تولید ایران را به این کشور صادر کرد و کالاهای وارداتی و ترانزیتی تاجران و بازرگانان افغان به منطقه آزاد چابهار نیز به راحتی از مسیر منطقه آزاد سیستان به آن کشور انتقال خواهد یافت.
دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی از جمله منطقه آزاد سیستان و مناطق ویژه اقتصادی ایرانشهر و سراوان در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده و هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می شود.
وی بیان کرد: امیدورایم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ایجاد مناطق ویژه اقتصادی ایرانشهر، سراوان و منطقه آزاد سیستان رای دهند تا شرایط اقتصای این استان رونق گیرد.
درازهی اظهار داشت: از استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس سازمان برنامه و بودجه این استان به عنوان نماینده دولت خواستیم تا شرایط لازم را برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و منطقه آزاد سیستان فراهم کنند.
وی افزود: همچنین با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای ایجاد منطقه آزاد سیستان و مناطق ویژه اقتصادی سراوان و ایرانشهر بحث و تبادل نظر کردیم و توانستیم نظر مثبت این کمیسیون را در این رابطه جلب کنیم.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو