افتتاح مرکزآموزش فنی وحرفه ای جوار کارگاهی ره آوران فنون پتروشیمی

به مناسبت هفته ملی مهارت و ترویج آموزش فنی وحرفه ای مرکز آموزش جوار کارگاهی ره‌آوران فنون پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افتتاح شد.

به گزارش فرینا، به مناسبت هفته ملی مهارت وترویج آموزش فنی و حرفه ای مرکز آموزش فنی وحرفه ای جوار کارگاهی ره‌آوران فنون پتروشیمی با حضور نادرپور مدیرعامل این شرکت و آقای سواعدی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان و مسئولان شهرستان بندرماهشهر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افتتاح شد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت: شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی در کنار مجتمع‌های پتروشیمی می‌تواند با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای افراد را در کسب مهارت‌ها برای کسب مدرک فنی‌ و حرفه‌ای و کار در صنایع پتروشیمی کمک کند.

عبدالنبی سواعدی افزود: این مرکز با هدف ارتقای سطح مهارت شاغلین، تربیت نیروی کار بومی براساس استاندار جهانی شغلی و آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی برای اعزام به خارج کشور با توجه به رویکرد سیاستهای اقتصادی کشور که مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است ایجاد شده است.

سواعدی گفت: صیانت از نیروی کار و ارتقای مهارت منابع انسانی صنایع و صنوف از طریق ایجاد مراکز آموزش جوار کارگاهی و آموزشی ضمن کار محقق می شودواداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان برای آموزش صحیح نیروی کار و ارتقای مهارت شاغلین آمادگی توسعه آموزش های مهارتی در صنایع و صنوف سراسر استان را دارد.

در ادامه مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی افزود: وجود کارگاه های مجهز تخصصی و صنعتی موجود در این شرکت فرصت بسیار مناسبی برای مدیران شهری و صنعتی منطقه ایجاد نموده که با آموزش های مهارتی و فنی کارآموزان جدید الاستخدام، کارکنان حین خدمت و بویژه توانمند سازی کارجویان بومی، سطح علمی و تخصصی منطقه را ارتقاء دهند.

نادرپور با بیان این موضوع که شرکت ره آوران فنون پتروشیمی در سال گذشته با همکاری و مشارکت سازمان فنی و حرفه ای اقدام به برگزاری دوره های سه روزه ایمنی برای نیروهای پیمانکار شاغل در شرکت های منطقه داشته است، به این مهم اشاره کردکه درصد قابل توجهی از حوادث و اتفاقات ناشی از عدم آموزش های ایمنی در سطح منطقه کاسته شده است که می تواند از دستاوردهای بزرگ این همکاری باشد. همچنین یکی از برنامه های مشترک و آتی این دو سازمان اخذ مجوز ایجاد مرکز آموزش بین الملل جهت تربیت نیروی کار و اعزام به خارج از کشور به منظور حضور در بازار کار کشورهای همجوار و متقابلا پذیرش کارآموزن و کارورزان از این کشورهاست که با قول مساعد مدیر کل سازمان فنی حرفه ای استان خوزستان زمینه های اخذ این مجوز در حال مهیا شدن است.

لازم به توضیح است شرکت ره آوران فنون پتروشیمی در سال 1377 با ایده و همتمهندس نعمت زاده و با 500 صندلی آموزشی در غالب 20 کلاس و 12 کارگاه تخصصی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین قابلیت اسکان و پذیرایی از 1000 کارآموز در منطقه ماهشهر تاسیس و راه اندازی شده و تا کنون بیش از 14000 نفر از شاغلین وزارت نفت بویژه صنایع پتروشیمی در این شرکت آموزش های تخصصی لازم را طی نموده اند‌.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو