بازدید رییس گمرکات استان هرات افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

رییس گمرکات استان هرات افغانستان در سفر به مشهد گفت: آماده‌ایم تا با برقراری تعامل لازم سطح همکاری‌های گمرکی موجود در مرز دوغارون و منطقه ویژه اقتصادی را ارتقا دهیم.

به گزارش فرینا، در سفر محمد انور رحمانی، ریاست گمرکات استان هرات افغانستان و شفیق مشفق رئیس گمرک اسلام قلعه افغانستان به مشهد در جلسه‌ای که به ریاست رسولیان، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان و فرهاد سلطانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برگزار شد، موضوعات و مشکلات تجار و بازرگانان در خصوص مبادلات اقتصادی منطقه اقتصادی دوغارون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به هیات افغانستانی از سطح همکاری‌های بسیار خوب گمرکی دو کشور در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تشکر و قدردانی نمود.
علی رسولیان، با توجه به تاثیر احتمالی تحریم‌های پیش رو، ضرورت بیشتر همکاری گمرکات دو کشور را خواستار و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران و استان خراسان رضوی برای رفع مشکل برق اسلام قلعه که مشکلاتی ایجاد نموده و تامین نیازمندی‌های سوختی و مواد غذائی و مایحتاج مورد نیاز افغانستان و ایجاد تسهیلات بیشتر برای ارتقاء سطح مبادلات را مطرح نمود.
رسولیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از پیام مقامات افغانستان خبر سفر قریب‌الوقوع رحیمی استاندار محترم استان هرات باستان افغانستان را به دعوت استاندار محترم خراسان رضوی به مشهد اعلام کرد.
وی اظهار امیدواری کرد در این سفر مجموعه مشکلات تجار و بازرگانان دو کشور در قالب تفاهم نامه همکاری بین دو استانداران مرتفع گردد.
در ادامه فرامرز سلطانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ضمن خوش آمدگوئی و تشکر از هیات افغانستانی که دعوت منطقه ویژه دوغارون را قبول کردند، به برخی از مشکلات موجود از جمله ازدحام کامیون داران ایرانی در اسلام قلعه و کمبود تسهیلات لازم برای رانندگان ایرانی و ضرورت توجه بیشتر به ارتقاء ساعت کار گمرک افغانستان برای پذیرش بیشتر کامیونهای حامل کالا و برخی از همکاری‌ها که می تواند موجبات تسریع در روند امور و عبور و مرور کامیون‌های دو طرف شود را برشمرد و آمادگی این منطقه ویژه اقتصادی را برای افزايش ظرفیت‌های موجود در جذب سرمایه‌گذاری مشترک فعالان اقتصادی در منطقه را اعلام کرد.
در ادامه ریاست گمرکات هرات با تاکید بر پیام مقامات کشورش در هر گونه همکاری برای مبادله کالا مخصوصاً دوره آغاز تحریم‌ها، در پاسخ به مشکلات مطرح شده اعلام نمود خوشبختانه در حال حاضر سطح همکاری‌های گمرکی در دوغارون در بهترین وضعیت قرار دارد و ما برای تجار و رانندگان ایرانی در اسلام قلعه سرویس‌های جدید کاری و امکاناتی از جمله سیستم بانک را مستقر کردیم و آمادگی داریم ساعت کار گمرک را تا زمانی که هیچ کامیونی به خواب نخورد، افزایش دهیم.
محمد انور رحمانی گفت: در حال حاضر صف کامیون نداریم و اگر لازم باشد آماده‌ایم پیشنهاد مدیرکل محترم اقتصادی استانداری خراسان رضوی برای تبدیل گمرکات به حالت شبانه‌روزی با نظر مثبت مورد رسیدگی قرار دهیم. در حال حاضر لاین C.M.R به دو برابر افزایش یافته است ولی مشکل برق و قطعی آن روند کار را کند کرده است که باید مورد توجه مقامات ایرانی قرار گیرد.
کوه گرد مدیر کل گمرک دوغارون و شفیق مشفق نیز هر کدام به طرح موضوعات و پیشنهاداتی پرداختند و قرار شد با همکاری مشترک دو گمرک اسلام قلعه افغانستان و دوغارون تایباد زمینه امضاء تفاهم نامه گمرکی در سفر استاندار محترم هرات به مشهد فراهم شود .
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.