توسعه گردشگری دریایی مسوولیت اجتماعی سازمان بنادر است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احکام خوبي از كارگروه هاي مرتبط در دولت به وی‍ژه ستاد اقتصاد مقاومتی گرفته ايم که بخش زیادی از دغدغه های تجار، سرمایه گذاران و فعالان صنعت حمل و نقل دریایی را برطرف می کند.

به گزارش فرینا، محمد راستاد در نشست با استاندار هرمزگان که اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشتند، به دغدغه هاي ناشي از محدودیت ها و تحریم های اخیر در صنعت حمل و نقل دریایی اشاره كرد و افزود: در سفر امروز به استان هرمزگان طی دو نشست جداگانه در بندر شهیدرجایی با بازرگانان و صاحبان کالا و همچنین سرمایه گذاران، در جریان دغدغه ها و نگرانی های آنان قرار گرفتیم و به صورت میدانی تاثیرات و تبعات احتمالی شرایط جدید را بر بخش های مختلف حوزه دریایی و بندری به صورت میدانی بررسی کردیم. 
راستاد گفت: ما در این حوزه توانسته ایم چالش ها و تبعات آن و راهکارها را احصا و تبیین کنیم و احکام خوبي از كارگروه هاي مرتبط در دولت به ویژه ستاد اقتصاد مقاومتی گرفته ايم که بخش زیادی از دغدغه های تجار، سرمایه گذاران و فعالان صنعت حمل و نقل دریایی را برطرف می کند.
وی با اشاره به طرح های توسعه ای بندر شهيد رجايي، افزود: روند اجراي فاز سوم طرح توسعه این بندر به شكل خوبي در حال انجام است و باید متناسب با شرایط جدید کمک هایی به پیمانکار اين پروژه داشته باشیم تا اختلالی در آن ایجاد نشود و بدون تاخیر زیرساخت هاي اين فاز احداث شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به وضعيت بنادر پهل و لافت اشاره كرد و گفت: با توجه به میزان تردد زیاد و حجم بالای حمل و نقل خودرو از طريق شناورهای لندینگ کرافت در این مسیر دریایی، به لحاظ کیفیت خدمات و ارتقای سطح ایمنی سفرهای دریایی نیاز به یک کار جدی وجود دارد.
راستاد با اشاره به بازدیدهای میدانی خود طی سال جاری از این بنادر افزود: برای ایمن سازی بیشتر، انجام طرح های لایروبی، افزایش ظرفیت و آسایش و ایمنی تردد مردم در این بنادر باید در وهله اول متولی این بنادر مشخص شود. 
وی گفت: ارائه خدمات جامع تر از سوي سازمان بنادر و دریانوردی، مستلزم این است که مالکیت آنها را داشته باشیم و بايد در اين زمينه تعاملات مناسبي با سازمان منطقه آزاد قشم صورت گيرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی در این استان به منظور عمل به مسولیت های اجتماعی سازمانی نیز سخن گفت و توسعه بنادر واقع در سواحل مکران در شرق هرمزگان را به عنوان یکی دیگر از سیاست های کلی این سازمان برشمرد.
راستاد با اشاره به سهم ۶۰درصدی بندر شهید رجایی در صادرات و واردات کشور، افزود: بخش عمده اي از تحولات و رشد و توسعه دریایی و بندری کشور در هرمزگان نمود می یابد و در اين استان برنامه هاي بسياري را در دست اقدام داريم.

مشوق های مناسبی برای فعالان تجارت کالا تعریف شود
استاندار هرمزگان نیز در این نشست بر لزوم در نظر گرفتن تدابیر مناسب در حوزه هاي دريايي و بندري جهت كمك به فعالان اقتصادي كشور تاكيد كرد و گفت: در اين زمينه همکاری سازمان بنادر و گمرک بسیار مهم است و باید به طور شبانه روزي به صادرکنندگان و واردکنندگان كالا از سوي اين دو نهاد خدمات ارائه و مشوق های مناسبی برای فعالان در عرصه تجارت كالا از طريق بنادر نیز تعریف شود.
فریدون همتی با تاکید بر لزوم تلاش در راستاي ترويج بيشتر گردشگری دریایی و توجه ویژه سازمان بنادر به مسولیت های اجتماعی خود در این رابطه، افزود: در اين زمينه طرح هاي خوبي براي توسعه سواحل و جزاير هرمزگان در نظر داريم که سازمان بنادر و دريانوردي می تواند همکاری خوبی در اجراي آنها داشته باشد.
همتي با بيان اينكه در شرق بندرعباس طرح های توسعه ای در سواحل با محوریت گردشگری در حال اجراست، گفت: بندرعباس باید به یک شهر بندري زیبا و نمونه در ایران تبدیل شود.
شایان ذکر است، در بخش ابتدایی این نشست، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گزارشی از اخرین وضعیت طرح های توسعه ای بنادر این استان در مرکز، غرب و شرق و همچنین جزایر پرداخت.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.